Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruduz
    • Jul 2005
    • 847

    #16
    aaaaaaaaa jeg vil og ha.... Flott a gitt! Men du skal bruke 116 ccm på denne? Blir spennende å se
    All you need is love

    Comment

    • xilian
      Air boss
      • Feb 2009
      • 6523

      #17
      Originally posted by elektrodude
      er det ikke bare å putte inn en slik da? http://www.tokyo-hobbies.com/tonegawa.html
      Haha... 91kg(!) ... drøyt!
      Tom I. Arntsen

      Comment

      • Larsern
        • Sep 2007
        • 756

        #18
        Originally posted by Ruduz
        aaaaaaaaa jeg vil og ha.... Flott a gitt! Men du skal bruke 116 ccm på denne? Blir spennende å se
        MVVS ccm er ikke som andre ccm. Hehe. Denne motoren har bortimot 150cc power, men det skal legges til at den veier omtrent like mye som en 150cc maskin å da.

        Comment

        • elektrodude
          • Sep 2006
          • 1342

          #19
          Originally posted by xilian
          Haha... 91kg(!) ... drøyt!
          Neida funker helt flott. Har hatt en slik i min Yak i 2 år,funker helt suverent den.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment

          • Guest

            #20 Unapproved
            Rognes bruker bare seiko han også, så disse funker.

            Comment

            • Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

              #21
              Artig og få frem litt meninger her

              Mye fokus på sideror.
              Men hva er minimumm kraft man trenger på feks. høyderor i forholt til vekt/motor ? holder det med 2 stk std.servoer på en 50cc kjærre.

              Vekt 10 kg/motor 70 cc- 2 stk servoer a 8 kg, er det for lite?

              Vekt 17 kg/motor 150cc, må man da ha 4stk a feks. 8 kg evt 2 stk a feks 15 kg. Hvet hva jeg skal bruke jeg, men kunne vert artig og høre meninger her.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment

              • Eagle
                • Jan 2006
                • 1299

                #22
                På min 3.3 meter Yak, har jeg brukt HD 9150MG. Over 200 flighter, og disse servoene yter ca 15-17 kg, avhengig av volten. 3 pr bal ror og 2 pr høyde. Seiko på sideroret, sparer masse pes og koster en 1000 lapp. Til herjing og 3D er Seiko mer enn god nok, men til presisjons flyving er den litt for unøyaktig når den blir varm, selv uten kasse.

                På 3.1 meter Xtreme Extraen min fløy jeg med 2 stk 5955TG pr bal ror og 1 stk 5955TG pr høyderor, og 2 stk 5955TG på sideroret. Funket i bøtter og spann. Man trenger ikke disse HEAVY DUTY servoene egentlig, har utviklet seg til et hysteri hele greia. Sett inn servoer etter flystilen, flyr du som Gernot Bruckman så bruk servoer med mer enn "normal" power, til vanlig 3D og koseflyving holder 20 kg+ lenge og vel. Til og med mine billig Kina servoer holder lenge da.

                Dette har vært diskutert i mange tråder, noen er enige med meg, andre får aldri nok power i servoene, av en eller annen grunn, selv om flystilen deres har vært den samme siden lenge før TG servoer kom på markedet. Mulig det er jeg som er gal, men så er jeg jo "Steikje galen" så da kan jeg tillate meg å mene og gjøre "gale" ting
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment

                • Kaptein Kok
                  • Apr 2009
                  • 296

                  #23
                  Det er ganske enkelt...

                  Om flyet ditt roller raskere til mer gass du gir, så har du nok servokraft på balanseror. Roller det tregere med mer power, så har du blowback. Samme kan du sjekke i en loop og en KE loop....

                  Det kommer og an på hvor mye utslag du like å ha. Trenger selvfølgelig mindre kraft for 45 grader utslag enn 55 på høyderor f.eks (forutsatt at man bruker hele vandringen på servoen i begge tilfeller)...

                  Som Eagle sier, kommer helt an på hva man trenger.

                  Comment

                  • Ruduz
                    • Jul 2005
                    • 847

                    #24
                    Originally posted by Larsern
                    MVVS ccm er ikke som andre ccm. Hehe. Denne motoren har bortimot 150cc power, men det skal legges til at den veier omtrent like mye som en 150cc maskin å da.
                    Kult det visste jeg ikke
                    All you need is love

                    Comment

                    • Tertitten
                      • Dec 2007
                      • 3014

                      #25
                      Da var endelig dagen kommet, Syver har maiden på Sbach`n.
                      Det var mye nerver på gang, men dette gikk fort over, når han merket hvordan dette fungerte.
                      Dette ser ut til å være en super modell.
                      Er imponert over Pilotsettene, dem flyr utrolig stabilt,samtidig rimelig kjappe i respons om man skal bruke det litt.
                      DLE`n må jeg si gikk meget pent og jevt også,er litt surt å innrømme dette men den fungerer
                      Attached Files
                      Last edited by Tertitten; 31-01-11, 06:52.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment

                      • Stein Arne
                        • Jun 2006
                        • 213

                        #26
                        Gratulere!!! Håper det kommer noe videoer med tia!!!
                        Stein Arne Kjøraas

                        Fly:

                        1,6m trainer
                        Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                        Multiplex Gemini
                        Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

                        Hitec Aurora 9

                        På vei inn:

                        Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

                        Medlem av innherred modellflyklubb
                        www.innherredmodellflyklubb.ning.no

                        Comment

                        • ole.foll
                          • Apr 2005
                          • 1043

                          #27
                          Hvor krafig motor sitter i denne da?
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment

                          • Guest

                            #28 Unapproved
                            Dette er kompisens sbach 36% , så denne har DLE-111
                            Last edited by Guest; 31-01-11, 18:00.

                            Comment

                            • Ruduz
                              • Jul 2005
                              • 847

                              #29
                              Namm namm bak og fram! Gromt...
                              All you need is love

                              Comment

                              • Tertitten
                                • Dec 2007
                                • 3014

                                #30
                                Ja, jeg må si at det blir ikke noe kortere ventetid på storebroren som kommer i april Det er en rå modell.Blir artig å se om 40% blir mye tregere i responsen. Denne virket som var rimelig grei ivertfall.

                                MEEEEEEN Extra`n er ikke akkurat vond å fly den heller da.Med litt mere flytid, så flyr jeg snart på tettere område enn med en ,40 trainer. he,he, neida men den er utrolig snill og artig å fly med. Bare få fintjunet motoren nå, så blir det toppers.
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...