Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
scorpion har visstnok en motor som er like hvass, men ikke blir så varm...
Husker ikke hva den heter , men et søk på rr eller helifreak gir deg nok svar
Readyheli har -8 og -6 motoren, -6 motoren regnes vel som hakket vassere en 430XL motoren. Har selv luktet litt på denne, ryktes å være sykt mye motor for pengene.
HK2221-6 skal visstnok være den kvasseste i Scorpion-serien med 4400kV. Etter følger 8'ern som har en lavere kV-verdi (3595), men som skal produsere mer enn nok "torque". 6'ern er litt hardere på batteriene enn 8'ern.
Mathias Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8
Fikk testet HK2221-6 V2 Scorpion motoren i dag. 450 var helt nydelig i luften. Selv om det blåste litt så oppførte helikoptret seg nesten like stabilt som 600 og den har massevis av krefter til avansert 3D.
Fikk aldri målt turtalet da etter ca 3 min med 3D hørte jeg et lite puff og så helikopteret eksplodere i lufta. Mistenker at de det var batteri stroppen som ga etter da jeg fant denne delt i to. Halen, kroppen og batteriet lo alle spredt på jordet ca. 10m fra hverandre. Det var nesten ikke et eneste kjennbare del igjen canopyen. Aldri sett en i så mange biter før. Var tøft å se på i allfall.
Regnet headspeed til ca. 3800 rpm ved 100% throttel. Jeg kjørte govenor på 90% throttel og regner med at jeg lo på ca. 3500 etter lyden og erfaring.
Nå i etter klokskap så lurer jeg på om turtallet blir alt for voldsom for 450`n? Mener å ha sett 4S oppsett med enda høyere turtall på en standard 450/V2. Erfaringer??
Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye
Driver nå å setter sammen mitt splitter nye 450 SE V2. Byggingen går veldig fint, men nå lurer jeg på hvor langt ute på servohornet det lønner seg å feste kula. Har satt den 10 mm fra senter nå, men da går link-armene veldig skrått fra swash. Den bakre har en fin linje rett ned, men er litt usikker på om det har noen betydning... håper på svar kjapt, da det var alt for mange sider, for en utålmodig sjel, på denne tråden for å begynne å lete
Driver nå å setter sammen mitt splitter nye 450 SE V2. Byggingen går veldig fint, men nå lurer jeg på hvor langt ute på servohornet det lønner seg å feste kula. Har satt den 10 mm fra senter nå, men da går link-armene veldig skrått fra swash. Den bakre har en fin linje rett ned, men er litt usikker på om det har noen betydning... håper på svar kjapt, da det var alt for mange sider, for en utålmodig sjel, på denne tråden for å begynne å lete
hehe..den skal vere LITT skrå bakover(noe med geometrien). Ikke sånn kjempe. Står det ikke i manualen?
Den bakre er litt skrå bakover nå, men tror jeg skal flytte alle ett hakk utover for å få litt mer utslag, så kan jeg heller ta det inn på radioen om det blir for mye. Men da vil den bakre linkarmen stå litt framover egentlig... fra topp til bunn
Står ikke noe i manualen om det, men ser nå på tegningen at den bakre linken heller litt framover, fra topp til bunn
Har flytta de ett hull ut nå, og det ser bra ut. alle er temmelig loddrette, og utslaget ser bra ut. Nå gjelder det bare å søke seg fram til hvilken vei gyroen skal sitte...
Blir forresten motoren så varm at det er fare for å ødelegge ledninger som ligger inntil?
Har flytta de ett hull ut nå, og det ser bra ut. alle er temmelig loddrette, og utslaget ser bra ut. Nå gjelder det bare å søke seg fram til hvilken vei gyroen skal sitte...
Blir forresten motoren så varm at det er fare for å ødelegge ledninger som ligger inntil?
Jeg hadde min Gyro under og bakover. sånn at teskten på lappen (som datt av etter 1. tur) var lesbar hvis jeg holdt heliet me dhalen opp. dette fungerte utemrket!
Ja, jeg har alle linkene i samme avstand fra senter på servohornet. Tok utgangspunkt i den bakre bare, så derfor det kanskje virket som kun den jeg forandret på
Mademan, vil det si at ledningene på gyroen pekte framover? Leste litt på den bruksanvisninga som fulgte med gyro, og der stod det at gyro skulle monteres slik at bunnen var oppatstående i forhold til heliets hovedaksling... Jeg skjønte ikke den helt jeg. Synes det måtte ha vært lettere å bare hatt en pil på gyroen og et lite bilde i bruksanvisningen.
Mademan, vil det si at ledningene på gyroen pekte framover? Leste litt på den bruksanvisninga som fulgte med gyro, og der stod det at gyro skulle monteres slik at bunnen var oppatstående i forhold til heliets hovedaksling... Jeg skjønte ikke den helt jeg. Synes det måtte ha vært lettere å bare hatt en pil på gyroen og et lite bilde i bruksanvisningen.
Har ingen ting å si hvilken vei du plasserer gyroen. Hadde den først på oversiden av halebommen, men har den nå opp/ned under halebommen for å unngå at den går istykker når jeg kræsjer. Den eneste du må passe på er det den står vinkelrett på hovedmasten. D.v.s. at den står horisontalt.
Geir G
-----------------------------
T-Rex 600N Pro VBar
Raptor 50 Titan
T-Rex 450SE
Spektrum DX7
-----------------------------
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment