Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har fått alt på plass nå. Satt gyroen oppned under bom-festet, med ledningene framover. Virker som den reagerer riktig nå. Det meste skal være klart for oppsett og prøveflying nå. Har såvidt snurret rotoren på stuegulvet, og alt virker ok uten noe vibrasjoner. Men det er veldig trangt for bladene i holderne altså. Veldig tung å brette de ut. Det går seg vel kanskje til etter hvert.

    Moro med skikkelig heli i alle fall, hvor ikke alt er slarkete, og god plass til å installere elektronikken
    Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

    T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG

    Comment


    • Originally posted by Atle View Post
      Har fått alt på plass nå. Satt gyroen oppned under bom-festet, med ledningene framover. Virker som den reagerer riktig nå. Det meste skal være klart for oppsett og prøveflying nå. Har såvidt snurret rotoren på stuegulvet, og alt virker ok uten noe vibrasjoner. Men det er veldig trangt for bladene i holderne altså. Veldig tung å brette de ut. Det går seg vel kanskje til etter hvert.

      Moro med skikkelig heli i alle fall, hvor ikke alt er slarkete, og god plass til å installere elektronikken
      Grattis med strålende heli!

      mekret dette jeg og. Hvis du kjøper de litt dyrere carbon bladene passer de som "smør i hanske"

      Forslag:
      404 Not Found

      Heller ikke så verst mener jeg å huske:
      404 Not Found
      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment


      • Eller så hjelper det å pusse med sandpapir. Trebladene er alle ulike i tykkelse ved feste. Noe passer helt fint, mens andre er helt håpløse
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • Originally posted by retlaw View Post
          Eller så hjelper det å pusse med sandpapir. Trebladene er alle ulike i tykkelse ved feste. Noe passer helt fint, mens andre er helt håpløse
          Det er carbon-blader jeg har fått med i pakka. Kan vel kanskje pusse de også, men regner med de går seg til litt etter noen ganger ut og inn
          Atle Østereng
          Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
          Msn: a_ostereng@hotmail.com

          T-rex 450 SE V2
          Spektrum DX7
          GY401 m/S9257
          3 x HS-65MG

          Comment


          • hei jeg har en trex som har stått til hyllepynt i noen måneder,tenkte at jeg skulle montere gyro og komme igang,vi er to kamerater som har hver sin trex 450.men vi er helt nye innen heli,har bare drevet med fly.det jeg lurer på er hvordan setter jeg opp gyroen og stikka ?hvor mye gain osv?radioen er en jr graupner mx16 synth,og gyroen er en futaba gy 401.skal ikkje ha noe 3d mode blir bare hovring og helt enkle manøvrer til og begynne med.skulle jo absolutt hatt en til og hjelpe og vise litt med dette men er ingen i nærområdet mitt.da må vi vel til kristiansand eller stavanger.selv synest jeg det er mye finesser og sette seg inn i.men det er nok ikkje så gale når en kommer inn i det.er vel lurt med en pitchmåler kansje.gleder oss hvertfall til og komme igang med helikopter.takler hvertfall og holde det i lufta og lande igjen på aerofly sim.vet det er mange erfarne sjeler her på mfn så håper på litt starthjelp
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • har nå sett en del på videoene til han bob på helifreak.er veldig læringsrike disse.men gud så mye det er å sette seg inn i.throttelkurver har jeg studert en del på radioen min.men synes det står baklengs på radioen min i forhold til i manualen på rexen.feks når throtle kurva er hover 0/50/65/85/100% når jeg går inn på radioen min begynner den på 5,4,3,2,1,av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at 1 skal settes opp på 0 og 2 på 50 også videre oppover.nå er ikkje jeg god til og forklare men håper dere forstår.vet hvertfall at når dette skal testes ut i heliet skal pinjon av på motor.jeg er sikkert helt på vidda her så bare rett på hva jeg mener.men jeg prøver virkelig og sette meg inn i dette.
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • hehe punkt 1 skal vere 0 ja. I starten kan det lønne seg med 0/25/50/75/100. Spesielt hvis du skal stille inn ESC. da MÅ du ha sånn kurve.

                Har du align ESC så vil ikke motoren fyre opp/bli aktiv før du setter gassen til 0%. Men jeg sier ikke at du skal ta kjangsen.

                Det kan vere at du har reversert throttel kanalen. (sån at du har mest gass på bunn, da vil punkt 5 vere i starten).

                prøv å reverser kanal 1 (var det på min optic 6 og DX7) og se om punktene snur retning.(1-5 og ikke 5 til 1)

                Lykke til!
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • Nei, du MÅ ikke ha en slik kurve for å sette opp esc'en, men det er en fordel
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • Originally posted by roadrune View Post
                    Nei, du MÅ ikke ha en slik kurve for å sette opp esc'en, men det er en fordel
                    hehe...for å sette den opp riktig så
                    Go Lower! Lower.... To Low!

                    Comment


                    • Neida, du trenger 50% for å få den midterste settingen, det er da ingen som har sagt at stikka må være i midten for det?
                      Jeg har 0-50-70-90-100 i normal, og har ingen problem med å sette opp esc'en for det.
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • hver sin smak
                        så lenge du har det 3 punktene går vel ok. Men nå forvirrer du nok nybegynnerne her

                        Btw: hva oppnår du med de kurvene? Jeg testet noe lignende men fikk bare et kjempehopp når jeg slo over til St1.
                        Last edited by Mademan; 26-03-08, 12:28.
                        Go Lower! Lower.... To Low!

                        Comment


                        • Det er nettopp det jeg unngår, siden jeg har 70% i senter på st1, jeg ble anbefalt en slik kurve av en Heliman, for å slippe for lavt turtall hvis jeg skulle dra stikka under senter, sånn at jeg hadde mulighet til å hente meg inn igjen.

                          Nå betyr det mindre siden jeg alltid flyr i st1, og slår over under oppspoling.

                          Jeg ville ikke forvirre noen, bare fortelle hvordan det er
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • Du har ikke bare vurdert å hoppe rett i idle ved oppstart da? bare sette ESC til slow start. Funker som en drøm! man slipper de piruettene heliet noengang kan ta
                            Go Lower! Lower.... To Low!

                            Comment


                            • Jo, det er vel det jeg gjør, var bare litt klosset forklart....

                              Når jeg stopper, slår jeg i hold, så til normal, og stikka helt ned.
                              Når jeg starter opp, tar jeg stikka i senter, slår ut av hold og i st1 omtrent samtidig.

                              Liker å være dobbelsikret, sånn at det skal mer til enn å være borti en bryter før dævelskapet starter opp
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment


                              • Aha..da var det oppklart gitt

                                hehe det skjønner jeg godt!
                                Kos deg videre med fandenskapen
                                Go Lower! Lower.... To Low!

                                Comment

                                Working...
                                X