Unconfigured Ad

Collapse

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans Petter
    • Jul 2006
    • 242

    #16
    Dette flyet er litt mindre enn de største ESM modellene som er beregnet for 50cc motor. ESM anbefaler 30 - 40 cc bensin til denne

    OS FT-300 vil passe perfekt i dette flyet. Den er 48,76 cc og drar propeller fra 18x10 til 22x8 ifølge OS.

    Saito FG57 tror jeg blir litt overkill
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

    Comment

    • affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

      #17
      Heller tyngre motor enn bly...

      Bonus nr 2 er større skala lik propell

      Husker ikke bredden på fg57 / Saito 300 som er fysisk lik i str

      Mvh
      Alf
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment

      • kwik
        • Oct 2010
        • 1212

        #18
        Originally posted by Hans Petter
        Dette flyet er litt mindre enn de største ESM modellene som er beregnet for 50cc motor. ESM anbefaler 30 - 40 cc bensin til denne
        Okay. Trodde det var en 50cc Seafury.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment

        • kwik
          • Oct 2010
          • 1212

          #19
          Originally posted by affa
          Går en Saito 57Fg inn i cowlingen? Har noen turer med min nå i en Yak som er innkjørings maskin og den maler som en katt selv on det ikke er noen stjernemotor.

          Mvh
          Alf
          Godt å høre at det er flere som er fornøyd med Saito's bensin-motorer.

          Min vil ikke starte nå. Er helt død. Gikk som en klokke 45 turer.

          Har byttet tenningsanlegg. Flyttet et over fra en
          annen bokser som virket. Men den er helt livløs. Flyttet over tennpluggene også.

          Har prøvd å dramme rett inn i forgassern.Ikke tegn til liv.

          Har sluppet opp for ideer nå. Neste er å prøve og bytte hall effekt sensoren.
          Har ikke trua på at det vil hjelpe; Det er nemlig gnist på tennpluggene.

          Merkelig, den tenner ikke i det hele tatt. Død. Hadde en litt hard landing ( 45 grader).
          Kanskje stempelringene er gått....usj.
          Last edited by kwik; 20-07-12, 12:46.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment

          • Warbirdpilot
            Administrator
            • Sep 2004
            • 2878

            #20
            Får bare mer og mer lyst på denne kjerra...Ser ut til å fly himla fint

            - Håvard Glad Andreassen
            - YouTube.com/Warbirdpilot
            - facebook.com/warbirdpilot

            Comment

            • P-51D_OLD_CROW
              • Oct 2006
              • 840

              #21
              Originally posted by kwik
              Godt å høre at det er flere som er fornøyd med Saito's bensin-motorer.

              Min vil ikke starte nå. Er helt død. Gikk som en klokke 45 turer.

              Har byttet tenningsanlegg. Flyttet et over fra en
              annen bokser som virket. Men den er helt livløs. Flyttet over tennpluggene også.

              Har prøvd å dramme rett inn i forgassern.Ikke tegn til liv.

              Har sluppet opp for ideer nå. Neste er å prøve og bytte hall effekt sensoren.
              Har ikke trua på at det vil hjelpe; Det er nemlig gnist på tennpluggene.

              Merkelig, den tenner ikke i det hele tatt. Død. Hadde en litt hard landing ( 45 grader).
              Kanskje stempelringene er gått....usj.
              Har du sjekka ventilene at de er som de skal?
              Hvis propellen tok nedi under siste landing er kanskje ventil løfterne/stengene dine bøyd?
              Bare en tanke jeg hadde....
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment

              • Wulf
                • Jun 2007
                • 2055

                #22
                En laser 200V hadde vært plenty på denne modellen
                Balsa

                Comment

                • affa
                  Administrator
                  • Jul 2002
                  • 5877

                  #23
                  Originally posted by Wulf
                  En laser 200V hadde vært plenty på denne modellen
                  Også anbefaler jeg kartongvis oppkjøp av slike.....

                  Rengjøringskluter - Biltema


                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  • Wulf
                    • Jun 2007
                    • 2055

                    #24
                    Jenter liker ikke søl på fingerne. Det vet vi
                    Last edited by Wulf; 26-07-12, 12:18.
                    Balsa

                    Comment

                    • affa
                      Administrator
                      • Jul 2002
                      • 5877

                      #25
                      :thumbup:

                      Mvh
                      Alf
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment

                      • Hans Petter
                        • Jul 2006
                        • 242

                        #26
                        Flyet og motor blir sendt fra RCpro idag

                        Etter mye vurdering frem og tilbake falt valget på en OS FT-300. Originalflyet har 5 blads propell. Jeg får nøye meg med 3 blader. Er litt usikker på hvor stor propell jeg skal sette på. Ser Mejzlik har 16x11 og 18x10. Er 18x10 3 blader for stort for den motoren ??
                        Hans Petter Ytterbø
                        Trondheim

                        RCRCM; Strega F3F
                        RCRCM; E-Typhoon
                        RCRCM; Predator V1 F3F
                        Wildflug; MDM Fox
                        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                        ESM; Seafury m/ MVVS 40
                        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                        ESM Seafury m/ OS FT-300
                        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                        Comment

                        • arvid
                          • Nov 2006
                          • 1547

                          #27
                          blir spennende og følge med på denne tråden
                          håper du poster masse bilder og tekst

                          Comment

                          • affa
                            Administrator
                            • Jul 2002
                            • 5877

                            #28
                            Re: ESM Seafury

                            Går den inni cowlingen? Har jo en Saito 300 som burde få et hjem etterhvert :thumbup:

                            Mvh
                            Alf
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            • Hans Petter
                              • Jul 2006
                              • 242

                              #29
                              OS motoren skal teoretisk gå inn med noen mm klaring på hver side. Saito 300 er noen mm smalere.

                              Bilder kommer så fort det dukker opp noe å ta bilde av
                              Hans Petter Ytterbø
                              Trondheim

                              RCRCM; Strega F3F
                              RCRCM; E-Typhoon
                              RCRCM; Predator V1 F3F
                              Wildflug; MDM Fox
                              CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                              Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                              ESM; Seafury m/ MVVS 40
                              ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                              ESM Seafury m/ OS FT-300
                              + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                              Comment

                              • Karl H.
                                • Mar 2006
                                • 1452

                                #30
                                Originally posted by Hans Petter
                                Flyet og motor blir sendt fra RCpro idag

                                Etter mye vurdering frem og tilbake falt valget på en OS FT-300. Originalflyet har 5 blads propell. Jeg får nøye meg med 3 blader. Er litt usikker på hvor stor propell jeg skal sette på. Ser Mejzlik har 16x11 og 18x10. Er 18x10 3 blader for stort for den motoren ??
                                18x 10 går helt greit , men vurder en Biela SCALE PROPELLERS - Biela som ser finere ut på flyet. Mulig motoren drar en 19x10 etterhvert som den løsner THREE-BLADE PROPELLERS - Biela
                                Karl Hans Glommen.
                                Mjøsa Modellflyklubb

                                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                                Comment

                                Working...