Unconfigured Ad

Collapse

Krill - Yak55 102"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alflovvold
    • Sep 2009
    • 5527

Hmm.. kom faktisk på èn løsning mtp. ungene, la meg se ann litt..

3uker siden sist tur, dette duger ikke!!
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• palsor
      • Jan 2008
      • 638

jeg følger med
      Helikopter:
      T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
      Radio
      Spektrum dx 18

Comment

• laker47
        • Oct 2011
        • 408

[QUOTE=alflovvold;368276]Vet ikke hvor mange som følger med på denne tråden lenger, som strengt tatt har blitt the-life-and-death tråden til Reka, but here it goes!

her følges det med synes alt slik er intresang lesing ,med bilder og alt slike ting som holder forum igang synes jeg.

Comment

• Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

Comment

• alflovvold
            • Sep 2009
            • 5527

Reka er klar for nye eventyr, etter prøvestart av motor viser det seg at jeg sansynligvis må justere noe da den virket i overkant rik - på både L og H nåla! Kan det ha så mye å si dette med å rense topper på stempler da mm..? Får la den gå en halv tank på bakken før jeg foretar meg noe.

Må også justere ny curve på throttle servo da denne har fått et nytt sted..

Fikk også tatt nok en opprydning innvendig, så nå må jeg bare få flydd den litt da..? La den !"%"! våren komme!

På to-do listen står nytt CF understell da høyre side har delaminert seg litt etter x-antall harde landinger tidlig i Rekas liv. Dette kan bestilles fra Krill til en relativt billig penge, kjekt.

Click image for larger version

Name:	DSC_0023.jpg
Views:	1
Size:	113.3 KB
ID:	605573
            Last edited by alflovvold; 31-12-13, 22:52.

Comment

• alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

Dristet meg bort til Jarlsberg idag og fikk faktisk 6-7turer i småkjipe forhold - dvs. ganske så vindstille, men småsurt og regnete!

Endte riktignok opp med endel motorjustering for å få Mintor`n til å gå greit igjen, dvs. måtte leane den endel inn etter rensen. Etter at jeg flyttet throttleservo og slettet den gamle throttle-kurven slapp jeg faktisk å kjøre noen kurve på nettopp throttle.

Det som er litt spess med 110`n er at den må leanes såpass på bakken at den fremstår lean og sliter litt når den da står noen sekunder - og så fullgass throttle - da vil den gjerne dø. Men i lufta er den fin.

Men, når det er nevnt får Reka en ny motor om et par ukers tid...! Ikke like shiny, men endog..

GP123cc -

Name:	stacks_image_1260 (1).jpg
Size:	110.5 KB
ID:	605648

Så får me sjå da..

Begge Krill`s får nå GP motorer, så får vi se hva disse er gode for - både mtp. respons, power, holdbarhet, service fra produsent og hvor snille dem er å tune opp.

Mer kjem!

Comment

• palsor
                • Jan 2008
                • 638

Hey, ny motor på reka! Grattis.
                Kanskje vi får se hva reka er god for nå ��
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Blir nok desverre bare piloten å skylde på nå fremover, så sant dette ender opp med å funke slik jeg håper riktignok..!

Comment

• xilian
                    Air boss
                    • Feb 2009
                    • 6523

Artig å se hvordan GP funker fremover da. De fleste har vel vært happy etter hva jeg har sett
                    Tom I. Arntsen

Comment

• alflovvold
                      • Sep 2009
                      • 5527

Jepp!

Skal bestille DA headere i disse dager, og tenker også litt på eksos.

Dvs. tenker i første omgang å bruke Mintor sine cannistere som allerede begge Krillène er tilpasset for.

Ellers har jeg unektelig veldig lyst til å kjøre piper i begge modellene for masse effekt og "umpf", men dette koster fort litt dineros og krever litt mer jobb i skroget igjen mm..

Hva kan man forvente i effektøkning på 123 / 176 mon tro..? Rundt 500rpm + - ?

Har sett litt på både Planbenders "smooth pipes", MTW Re2-Re3 samt KS1060 - KS1090

Kom gjerne med innspill!
                      Last edited by alflovvold; 06-01-14, 17:02.

Comment

• OlaGB
                        • Aug 2007
                        • 580

4-500rpm er vel tommelfinger regelen.. Jeg ville kjøpt smooth pipes. Vil du spare kr kan du få kjøpe mine brukte ks1060.. Jeg har bestilt smooth pipes..
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

Comment

• Guest

#612 Unapproved
                          400-500rpm ekstra bør du klare greit. Da snakker jeg om smoothpipe, men det er vel ganske likt på smoothpipe, ks, mtw.
                          400 høres kansje ikke mye ut, men kan love deg at det merkes.

Skal du ha fin gange hele veien hadde jeg ikke vært i tvil, men folk må jo få velge selv

Ola kom meg i forkjøpet

Comment

• alflovvold
                            • Sep 2009
                            • 5527

Kjøpte Ola sine KS1060 - henta dem på posten idag! Fin stand, trenger bare en liten rens - som Ola påpekte selv også. KS bend er på vei i posten.

Dette blir artig!!

Reka blir i tillegg kvitt "hvalross-tennene" i front hehe..

Name:	DSC_0006.jpg
Size:	91.0 KB
ID:	605696Click image for larger version

Name:	DSC_0013.jpg
Size:	127.0 KB
ID:	605697Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Size:	93.2 KB
ID:	605698

Riktignok blir det en utfordring å fikse oppheng til disse, ser for meg at jeg må åpne Reka i buken og skru festet opp/ned i selve servotrayet i midten. Hm.. Får tenke litt i mellomtiden, ligger muligens noen bilder ute av noen med samme modell / oppsett også.

Det er ikke noe stort problem for meg om throttle ikke blir helt 100% linjær hele veien, det viktigste er kjapp respons uten nøling samt masse power. Litt jokking på throttle er jeg vandt til alikevel. Hehe..
                            Last edited by alflovvold; 08-01-14, 21:49.

Comment

• laker47
                              • Oct 2011
                              • 408

fin lyd å go effektøkning i dem ks pipene må lure inn en film snutt av neste tur med dem?

Comment

• alflovvold
                                • Sep 2009
                                • 5527

Det får jeg prøve å få til!

Får takke Ola for handel, kjapt sendt og fint pakket. Nice mister!

Btw, noen som har noen tips mtp. et middel som løser opp sot innvendig? Ser for meg å legge dem i et kar med en blanding over natta, litt usikker på hva som funker best riktignok - som man får tak i lokalt..

Comment

Working...