Unconfigured Ad

Collapse

60/90-size elektrisk Edge 540.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg venter på motoren. Har bestilt en motor til som burde vært her nå. Kom til tollvesenet 29 juli, da ringte de meg, og det var det siste jeg hørte om den. Moro at det går to-tre dager fra andre sida av verden, men over en uke inni Norge.

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Jeg har fått en motor nå, og venter på den siste fra MM.

Etter litt problemer pga dårlig maskinering av motoren (skjev anleggsflate) så prøvekjørte jeg den med en 17x8 prop:

39.79 A
      26.8 V
      1066 W
      6960 rpm

Skal kanskje teste i kveld.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Flyturen i kveld gikk fint. Jeg glemte å slå på timeren før jeg hadde flydd lenge, men tror jeg fløy i ca 10 minutter. Da hadde jeg brukt rett under halve kapasiteten. 17x8 funker veldig bra og vertikalen er bedre enn med 17x10.

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Fløy igjen i dag. 12 minutter. Brukte 2361 mAh. Det betyr at flytiden er oppe i 20 minutter. Kaknskje jeg skal prøve noen av de nye Polyquest XP 2500 mAh i Velox'en. Da blir det et sykt lett fly med flytid på 12 minutter. Ender nok opp på under 3.6 kg da.

Comment

• Warbirdpilot
            Administrator
            • Sep 2004
            • 2878

Video! Video! Video!
            - Håvard Glad Andreassen
            - YouTube.com/Warbirdpilot
            - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Hehe... Kameraet var tomt for strøm i dag. Jeg skal reise på ferie i en uke nå. Når jeg kommer hjem har jeg sikkert fått den siste motoren. Da får jeg satt sammen Veloxen.

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Hvis det er noen som er interressert så selger jeg Edgen for 1000 uten elektronikk. Kontrollstag, motorfeste og kamerafeste følger med. Flyet må nesten hentes pga upraktisk å sende. Eska ville blitt enorm om jeg skulle pakke den inn.

Kan selge med en ny motor med radialfeste for 1000 også da jeg har en til overs.

Comment

• Aviator
                  • Mar 2005
                  • 601

Hei Haustvedt..

Er d mulig å bare kjøpe vingen...
                  Fikk radiotull i dag i d eg tok av og gikk rett i marka i enden av stripa...

Eller er d noen andre som har en vinge til en EDGE 60 liggende...?
                  Svein Roe
                  ----------------
                  Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                  Boomerang Sprint - Simjet 2250
                  Starfire II P-60
                  C-arf Extra 2,3 - DA 50
                  EF Extra 91" - DA 60
                  EF Edge 48"
                  Ventus 4m
                  Mini Nyx

Comment

• esmel
                    • Dec 2004
                    • 2830

Ett lite spørsmål: Funker det med en .91 4-takt i noen av disse flyene?
                    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Jeg tror jeg får problemer med å selge bare kroppen hvis jeg kvitter meg med vingen nå. Jeg kan kanskje selge bare vingen hvis jeg ikke får solgt kroppen og vingen sammen.

Motoralternativer er oppgitt som 60-90 2 takt og 90-120 4-takt i manualen. Hvis man skulle montert glow-motor i min Edge så måtte man sikkert tettet litt rundt firewall med noen balsabiter så ikke det kommer søl inn til radioutstyret, og lagd tankfeste der jeg har batterivugge. Jeg har lettet ganske mye i nesa og fjernet en del kryssfiner.

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Jeg fikk den nye motoren fra Model Motors i dag. Det var ikke med noe brev så jeg sendte en mail til de og spurte om jeg skulle sende den gamle motoren ned. Svaret fikk jeg et par timer etterpå og der sto det: "No, we do not need it."

Nå har jeg Tre AXI 4130/20. Er ikke noe problem å fikse den skadede motoren.

Comment

• esmel
                          • Dec 2004
                          • 2830

Da blir det snart film da...hehe
                          Har faktisk så lite å gjøre for tiden at jeg sjekket værvarselet og det ser jo ut til å bli flyvær i Bardufoss...hehehe

(Ja, jeg kunne sikkert gjort noe mer fornuftig )
                          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Hehe... Jeg skal se å få overført utstyret til det nye flyet. Holder på å bygge et nytt helikopter også så jeg er ikke arbeidsledig selv om jeg har ferie.

Comment

• tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

Sånn ser det ut inni en stor Axi. Det var ikke bare-bare å dra den fra hverandre. Må være forsiktig når jeg setter den sammen igjen så jeg ikke ødelegger lageret. Det er en skade på den røde ledningen og noen tråder er brutt. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med den. Tror det blir veldig vanskelig å vikle den om med vanlig spredning, men kan jo prøve LRK.

Comment

• tfagermoen
                                • Feb 2005
                                • 315

Har du Veloxen klar til over helga?
                                Jeg skal oppover å jobbe på Bardufoss og Setermoen uke 35 og 36 så det hadde vært artig med en titt på Veloxen.
                                Terje Fagermoen
                                Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                                Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

Working...