Velox'en har kommet. Det kommer nok til å fly bedre. Vingearealet er større og vekten på flyet er 2080 g. Til sammenligning så veide Edge'n 2250 g etter at jeg hadde lettet flyet. Hele flyet set bittelitt større ut enn Edge'n. Dette flyet er konstruert veldig bra og lett, men det er langt fra så solid som Seagull Edge. Det er litt lite lim enkelte plasser, spesielt understellfeste, og en bulkhead har løsnet fra ene kroppsiden. Jeg må lime litt her og der. Canopy'en har mye mer plass til kamera enn Edge'n til tross for at den er smalere. Betrekningen er bra bortsett fra overgangen til vertikal stabilisator i halen. Der er det litt uryddig. Hele topppen av flyet fra nesa og til bakenden av canopy er avtagbar. Det vil gøre batteriarbeid mye lettere enn Edge'n hvor jeg måtte styre med å ta av cockpit og så stikke noen fingre inn under nesa for å fiske etter ledninger eller måle temperatur på batteriene.
Det ser bra ut så langt. Skulle nok kjøpt dette flyet med en gang og ikke blitt blendet av den lave prisen på Seagull Edge, men erfaringen var vel verdifull.
Det ser bra ut så langt. Skulle nok kjøpt dette flyet med en gang og ikke blitt blendet av den lave prisen på Seagull Edge, men erfaringen var vel verdifull.
Comment