Unconfigured Ad

Collapse

60/90-size elektrisk Edge 540.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Dagens video. Stakkars kameramannen måtte slåss med kjempemygg mens han filmet. De flyr forbi linsa av og til. Det er derfor det rister så mye. Det var helt sinnsykt med mygg der, jeg har masse røde og hvite prikker på eksponert hud etter mygg og knott. Jeg måtte kjempe ganske mye for å ikke la meg forstyrre for mye selv. Take-off'en ble ikke med på videoen.

Jeg tar en del landingsrunder midt i filmen, så sier han som står bak meg at det er en svak vind andre veien nå så jeg flyr rundt og kommer inn andre veien i stedet, med sola rett til høyre for flyet i approach. Det ser ut som jeg flyr høyt hele tida men det er ikke tilfelle. Skal sørge for at kameramannen står høyere neste gang.

Video (48 MB eller noe sånt):

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Nå målte jeg effekt på nytt. Ikke verst spenning i batteriet under belastning. Bildet taler for seg selv.
      Attached Files

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Et bilde av oversiden. Som dere ser har jeg fjerna stort sett alt i cockpit nå.
        Attached Files

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Ved å fjerne piloten og kryssfineret i cockpit reduserte jeg vekta på cockpit med 80 g. Veide 205 g før, nå veier den 125 g.

Comment

• HEIN
            • Jun 2005
            • 124

Trist for deg, men "alt" fra sea gull flyr dritt...
            Håpløst med innfallsvinkler og lignende.
            Edgen 540, er kjent som håpløs.
            Trekker alle veier, spesielt opp\ned, og det med gode servoer og overføringer..
            Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
            Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Godt at det ikke bare er jeg som syns vinklene er rare. Godt at det ikke var så dyrt. Jeg betalte bare 1300 for flyet.

Satt i dag og tenkte over om jeg skulle prøve å bygge om vingesporet og haleflaten. Da kan jeg samtidig lage en lettere horisontalstabilisator som er oppbygd i stedet for en diger planke.

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Video fra en tur i dag. Dette er den andre turen. Den første landingen var veldig hard og jeg tror venstre hjulkåpe kan ha løsnet litt da. Den roterte i lufta på andre flyturen så jeg landet i tilfelle den var på vei av.

Attached Files

Comment

• Olavjoergensen
                  • Jun 2005
                  • 2208

Det er ikke mye fint å si om den. Har hatt den å jeg synes den flyr som ett bikkje bur bygget av en blind mann. Hvis du har lyst til å flikke, high speed stalle, justere retning på flyet både om tverr aksen og lengdeaksen hele tiden så er det bare å kjøpe. Men hvis du er ute etter noe som flyr bra så styr laaaaaaaaangt unna.
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

Har nå lagt inn en anmeldelse av flyet på siden til butikken: http://modellhobby.net/product_revie...&reviews_id=25

Får to stjerner av fem fordi det kunne vært verre. En er laveste.

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Jeg fløy i 14,5 minutter i dag. Skal sjekke hvor mye kapasitet jeg har brukt nå. Det var ganske sprek flyging i forhold til tidligere. Stort sett raske fly-by med ett eller annet sprell og verticale climbs med stall-turn i toppen på endene av line. Den er littegrann nesetung men det funker fint sånn. Den er ikke skummel i lav hastighet. Med kamera i cockpit blir CG litt lengre bak, men fortsatt foran det som er anbefalt i manualen. Manualen anbefaler et CG som blir ca 33% på MAC. Jeg veide flyet mens jeg var der og fikk ca 3950 g. Da har jeg klart å fjerne nok materiale til å oppveie vekten av spinneren.

Tok en ganske lav knife-edge passering i dag og dæven så det bråkte fra skroget. Fløy forbi sammen med en liten gul E-Starter.

Her er et bilde av flyet etter at jeg har stappa det inn i bilen min. Ikke mye plass til overs.
                      Attached Files

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

Originally posted by tahustvedt
                        Her er et bilde av flyet etter at jeg har stappa det inn i bilen min. Ikke mye plass til overs.
                        . derfor kjører jeg stor gammel amrikansk stasjonsvogn. hadde en cub med vingespenn på 220cm før og den tok jeg med meg uten å ta av vingen
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

Er det den som er flammelakket som jeg så et bilde av her en plass?

Ser ikke for meg at jeg kjøper noen stor amerikaner. Hadde dette flyet hat to-delt vinge så hadde det vært mye enklere å få det inn i bilen.

Jeg putta forresten 3291 mAh i batteriet etter den 14,5 minutt lange flyturen. Det betyr at jeg kan fly 15 minutter før jeg begynner å lande uten å bekymre meg for at cut-off slår inn. Totalt kan jeg fly litt over 17 minutter hvis batteriene har tilnærmet 4000 mAh.

Comment

• tyor
                            • Mar 2005
                            • 9757

jepp det er den med flammer kjøpte den for 5000kr for tre år siden da jeg skulle ha en arbeidsbil. hadde EU kontroll i forige uke og måtte skifte bremseklosser foran det var alt. ikke værst for en 79 modell. Blir vel ny lakkering i løpet av sommeren for den biltema lakken bare flasser av, så får vi se hva jeg finner på da, har aldrig vært meninga den skal være fin bare morsom .

Hvordan går det med flyet. skal du forandre på vingefestene, holdt på å bestille samme modell selv for noen måneder siden men er litt glad jeg ikke gjorde det. tror aldrig det blir vmar eller seagul hos meg etter alt jeg har sett og lest.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

Frsky taranis 9+
                            + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

Har ikke bestemt meg for om jeg skal bygge om enda. thrustlinja og vingesetet blir enkelt å forandre på. Verre er det med halen som er limt veldig godt med 24 t epoxy.

Comment

• tyor
                                • Mar 2005
                                • 9757

Skjønner. ved å kanskje forandre litt på balanse punkt og etterhvert bli bedre kjent med flyet så er det kanskje ikke noe problem
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                                + diverse små ting

Comment

Working...