Unconfigured Ad

Collapse

60/90-size elektrisk Edge 540.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

olle: har du ikke sparka ut familien ennå
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

hvor høy spenning er det på batteriene dine og hvor mye strøm trekker du på maks.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• olle
        • May 2002
        • 708

Jo, men fikk kjapt to nye Slå den!

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

BAtteriene har 29,6 V nominell spenning (24 V når de er tomme og 33,6 V når de er fulle) Jeg vil trekke rundt 50 A på full gass.

1 kΩ er for mye og det gnistra fortsatt. Prøvde igjen med 82 Ω og det funka fint, men må ikke vente for lenge med å plugge i jumperen for da overoppheter motstanden.

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

kan ikke noe sånt brukes. den blir kanskje litt tung og ikke så lett å skjule. den veier 100g http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2019437.htm

Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Det går nok an å bruke en sånn, men jeg regner med det fortsatt vil være en gnist inni bryteren i det den lukker.

Nå har jeg lage en jumperløsning som fungerer. Det er en 82 Ω motstand inni den svarte krympestrømpen i bildet. Jeg har en motsvarende Deans plugg med svart krympestrømpe som er kortsluttet som jeg stikker inn etter noen sekunder. Da er det ingen gnist i det hele tatt.
              Attached Files

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

bra og det beste er at den ikke veier noe. når det gjelder gnist inne i den bryteren så er den jo beregnet for å kunne slå av og på 100A og du får jo ikke maks strømtrekk idet du slår den på så tror ikke det ville vært noe problem. En annen måte som jeg brukte i hifi forsterkeren min fordi den bare tok 16A sikringen i huset når jeg slo den på , er at du har en motstand i serie slik som du har også er det ett tidsstyrt rele som slår inn og kobler over den etter noen sekunder. ble litt off topic igjen
                Attached Files
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

Ja, det har du rett i.

Men jeg liker ikke brytere uansett. Stoler ikke på de.

Comment

• joo
                    MFN Skribent
                    • Nov 2002
                    • 6936

Nei, skygg unna alt som heter brytere og spesielt relèer. Likestrøm er absolutt ikke vekselstrøm, her er krefter, lysbuer og mangel på slukking over kontakter man må ta hensyn til!

tahustvedt: har du fått varvet opp oppsettet, målt RPM og strømtrekk snart? Spent på hva AXIen gir deg, og nu fant jeg endelig en leverandør i Skandinavia som har de cellene du har handla Stakkars feriepenger...
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tyor
                      • Mar 2005
                      • 9757

Originally posted by joo
                      Nei, skygg unna alt som heter brytere og spesielt relèer. Likestrøm er absolutt ikke vekselstrøm, her er krefter, lysbuer og mangel på slukking over kontakter man må ta hensyn til!

tahustvedt: har du fått varvet opp oppsettet, målt RPM og strømtrekk snart? Spent på hva AXIen gir deg, og nu fant jeg endelig en leverandør i Skandinavia som har de cellene du har handla Stakkars feriepenger...
                      Det er jo ikke noe problem med brytere og releer til likestrøm så lenge de er dimensjonert for det for det. skal love deg jeg vet hva krefter og lysbuer er når 1200V slår over mellom to punkter som er 2cm fra hverandre samtidig som du driver å roter oppi det med ett måleinstrument.
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

Frsky taranis 9+
                      + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Jeg begynner å få et akutt behov for feriepenger jeg også nå. Heldigvis bare litt over en uke igjen.

Har ikke fått kjørt motoren skikkelig, men har testa smått med en 12x8 Top Flite Powerpoint etter at jeg skrudde motoren fast i kanten på bordet. Jeg mangler stor nok prop foreløpig, og vil helst montere den skikkelig i flyet før jeg kjører med skikkelig effekt. Jeg tok den bare opp til 200 W i sted og det vakke lite luft som for forbi bordet. Ville bare teste at den fungerte.

Prøvde også Watt's Up måleinstrumentet i dag. Det måler strøm og spenning og oppgir effekt samt forbrukte Ah. Kan fly med den i flyet og lese av maks strømtrekk og forbrukt kapasitet. Kjøpte den fra www.rchover.com
                        Attached Files

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

det måleinstrumentet virket ok for da får du jo faktisk målt realistisk i luften hvor mye strøm/effekt som går med
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Flyet kom til Bardufoss i dag, men siden posten er så drittreige med å kjøre ut hentelappen så fikke jeg ikke henta det. De stenger klokka 13.00 og posten kommer ikke før 14-14.30 tida. Hadde jeg hatt nummeret kunne jeg hentet den før de stengte. Det er enda vanskeligere å vente når jeg vet at den ligger rett rundt svingen.

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

har hatt samme problemet selv da jeg bor langt fra post kontor og ikke får posten før langt utpå dagen

Gleder meg til å høre hvordan det går videre med dette prosjektet ditt
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                                • Feb 2004
                                • 4601

Har fått flyet i dag og det ser faktisk velditg bra ut. Jeg har sittet og strammet betrekningen på vingene og haleflatene i kveld, og limt sammen vingene.

Jeg har tenkt å bruke to halemonterte Hitec HS-81MG (2,6 kg) på høyderor og en GWS 2BBMG (5,2 kg) på sideror via pul-pull wire, montert under vingen. Burde funke bra det.

Flyet kjennes tungt, men det er sikkert bare jeg som ikke er vandt til så store modeller. Kroppen er forferdelig solid og består for det meste av kryssfiner. Vingen kjennes også ut som den er solid. Til og med cockpit'en er bombesikker.

Det følger med det meste av hardware, inkludert stag, spinner, hjul og tank. Jeg byttet ut det tunge halehjulet med et i skumgummi da jeg sikkert vil få problemer med å få nok vekt i nesa, og valgte å bruke lettere servoer bak der av samme grunn. Spinneren som følger med er litt for liten så jeg skal handle en 75 mm hvit aluminiumsspinner.

Nå mangler jeg bare propellere.
                                Attached Files

Comment

Working...