Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by obelix View Post
    Hei lars jeg har en raptor 60 med 70 motor av gyro har jeg g601 .
    611 er innkjøpt til min nye 600 nitro.
    401 gyroen fungerer oxo fint men da ikke til 3d eller rask flyging med halen først.
    De som er ganske drevne i flyginga vil oxo vekk fra 401 på raptor 50 maskinene og, så en 601 eller en 611 erå foretrekke vil jeg tro men alt kommer jo an på pris


    Tor Andersen
    Slenger meg på med et par spørsmål her.

    Jeg har en Raptor 50 titan med OS50, hatori og GY401.
    Utover sesongen nå så vet jeg at jeg kommer til å begynne å prøve meg på div. 3d-øvelse, da jeg begynner å få til forsjellig ganske bra på simulatoren. (Prøver ingenting før jeg vet det sitter 100% på sim)

    Vil gy401`en klare å holde halen i feks tic-tocs, eller bør jeg bytte gyro før jeg i det hele tatt tenker på å prøve meg på akrobatikk ? Er det slik at halen evt vil slenge seg 90 grader midt i en øvelse ? eller vil den bli helt krakilsk og spinne rundt ?

    Lurer litt på dette, da det er litt "skummelt" å prøve ut nye ting

    Comment


    • hehe. Vel...Jeg var også urolig og spurte om dette for en tid tilbake når jeg så etter gyro til min 600(#50). Da fik jeg sterke anbefalinger og bytte Gyro på et så stort heli. Har gått for Solid G på både min 500 og 600. og på 500en holder den halen gjennom 3D Uten problemer!...Så jeg gleder meg til å teste den på 600en og
      Last edited by Mademan; 11-03-08, 08:43.
      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment


      • Originally posted by kaiove84 View Post
        Slenger meg på med et par spørsmål her.

        Jeg har en Raptor 50 titan med OS50, hatori og GY401.
        Utover sesongen nå så vet jeg at jeg kommer til å begynne å prøve meg på div. 3d-øvelse, da jeg begynner å få til forsjellig ganske bra på simulatoren. (Prøver ingenting før jeg vet det sitter 100% på sim)

        Vil gy401`en klare å holde halen i feks tic-tocs, eller bør jeg bytte gyro før jeg i det hele tatt tenker på å prøve meg på akrobatikk ? Er det slik at halen evt vil slenge seg 90 grader midt i en øvelse ? eller vil den bli helt krakilsk og spinne rundt ?

        Lurer litt på dette, da det er litt "skummelt" å prøve ut nye ting
        401 gyroen er en bra gyro som godt henger med i mange 3D øvelser. Jeg brukte 401 gyroen lenge før jeg følte at det var behov for å bytte den. Der 401'en ikke fungerer så godt som f.eks. 611 er ved piruetternde øvelser, funnel øvelser i høy hastighet og baklengsflyging i høy hastighet. For tic toc, rainbows, flipper osv. er den god nok. For å bruke 611 som referanse så har den en mer konstant pirohastighet på halen som gjør at det er lettere å henge med i chaos, piroloop, piro metronome, piro wall of death osv. Videre holder den halen mer konstant ved baklengs flyging og funnels.

        Når det gjelder andre gyroer kan jeg ikke uttale meg siden jeg kun har prøvet 401, 601 og 611, men det har vært mange gode tilbakemeldinger på Spartan, Solid G, Logictech med fler. Jeg hadde vel holdt meg til 401 til du føler at 3D nivået er på en plattform der en selv kjenner gyroen begrensing. Det er faktisk slik at oppgraderingene er mer morsomme å gjøre når man virkelig kjenner forskjellen mellom nytt og gammelt.
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • Noen som vet hvem som selger en manual til en Raptor 90SE?
          Vet jeg kan laste den ned, men vil ha den i skikkelig papirformat.

          Comment


          • Har du kjøpt deg likt mitt?
            Er det ikke bare til å printe den ut?
            Raptor 90 SE
            OS 91
            Futaba 611
            Optic 6

            Comment


            • E vel sikkert ikkje adle så har tilgang te sågode printerar så me har vettu

              Håper på vær til helga, så må det vel bli en tur ut til skogland lørdag/søndag!

              Comment


              • Originally posted by Luftulv View Post
                Har du kjøpt deg likt mitt?
                Er det ikke bare til å printe den ut?
                Noe på gang ja
                Joda kan printe ut på en noe luguber printer, men liker å ha "the real thing"...

                Comment


                • stoler ikke på værvarsel, får bare vente å se!

                  Lader nå i alle fall opp sånn at alt er klart, hehe KLØR i fingrene, har jo kun flydd 2 ganger etter sist krasj! (20-oktober)
                  Enten er det dårlig vær når jeg har fri, eller så må jeg jobbe når det er fint vær...

                  Comment


                  • Originally posted by kaiove84 View Post
                    stoler ikke på værvarsel, får bare vente å se!

                    Lader nå i alle fall opp sånn at alt er klart, hehe KLØR i fingrene, har jo kun flydd 2 ganger etter sist krasj! (20-oktober)
                    Enten er det dårlig vær når jeg har fri, eller så må jeg jobbe når det er fint vær...
                    Så tar du med deg airwolf også, så blir det "Raptor-gathering" på Skogland i helgen

                    Comment


                    • nei, an får nå komma seg avgårde sjøl.... men ska prøva å få med et par andre ja...

                      Comment


                      • Originally posted by kaiove84 View Post
                        stoler ikke på værvarsel, får bare vente å se!

                        Lader nå i alle fall opp sånn at alt er klart, hehe KLØR i fingrene, har jo kun flydd 2 ganger etter sist krasj! (20-oktober)
                        Enten er det dårlig vær når jeg har fri, eller så må jeg jobbe når det er fint vær...
                        Dette ser da særdeles bra ut
                        Denne URLen er ikke lenger gyldig

                        Comment


                        • Nok en nydlig dag med flygning. Har nå flydd med rød canopy og finner ca. 14-15 turer og syns fargen er betraktlig mye bedre å se enn den hvite. Sier vel seg egentlig selv, hvit canopy mot gråhvit himmel...
                          Lakkeringsjobben min sitter fortsatt som støpt, så er ganske fornøyd med det
                          Attached Files
                          Last edited by LarsO; 14-03-08, 15:31.

                          Comment


                          • Jeg kom meg ikke til skokland i helga, men fikk fyrt av 4-5 tanker i Åkra-markjå

                            Comment


                            • Dårlig med folk i helgen ja. Fløy i ettpar timer på fredagen midt i beste sendetid, lite vind, sol, men uten en sjel som viste seg. Nesten litt kjedlig å ha hele plenen for seg selv.

                              Comment


                              • Tilstand på motor?

                                Har motoren min det bra ut i fra bildene? Har nå flydd 16 liter MRF 15/15 med denne motoren og hva er det som gir det sorte slammet/avleiring rundt forgassertrommelen?
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X