Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hmm.. er ikke så lett å finne dokumentasjonpå Rappy tanken, men jeg fant tanken til Raptor 30 V2 (tanken er lik på 30 og 50) til å være oppgitt til 370cc. Finner ingen dokumentasjon på Hobby Taiwan tanken, men den er sikker litt større siden den heter XL
    Arild Johansen

    Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

    Comment


    • Takker, da vet jeg det. 3,7dl på 12-14 min, dette må være bra for miljøet
      Har sendt forespørsel til forhandler ang. denne "xl-tanken" til H.T., kan poste responsen jeg får.

      Comment


      • Originally posted by Arild Johansen View Post
        Hmm.. er ikke så lett å finne dokumentasjonpå Rappy tanken, men jeg fant tanken til Raptor 30 V2 (tanken er lik på 30 og 50) til å være oppgitt til 370cc. Finner ingen dokumentasjon på Hobby Taiwan tanken, men den er sikker litt større siden den heter XL
        Her er svaret jeg fikk fra Elefun:

        Hei.Fueltanken er fra et utvalg som egentlig hører til et annet heli, men også passer raptor. På øyemål ser ikke denne tanken betydelig større ut enn orginal raptor tank. Trolig er den kun større enn en mindre H.T. tank til deres modell.

        .knutJ

        Ha en fin dag!






        Så da slipper jeg å prøve denne, får heller lete etter andre muligheter for å få lengre turer.
        Siden du Arild har både 50 & 90 maksinen, er vel 550cl tank på 90`en. Tror du denne klarer å få plass i 50 rammen?
        Last edited by LarsO; 12-02-08, 23:47.

        Comment


        • Noen som vet om det selges head button raptor.no til rappyen uten at jeg må skifte til fancy bling produkter?

          Comment


          • Når det gjelder tank så tror jeg det enkleste for deg er å bruke original tank og fylle oftere. Du må tenke på totalvekt på helikopteret også, selv om ca 180 gram ikke er utslagsgivende med tanke på sportsflyging og hovring. Når det gjelder 3D vil jeg vel si at all vekt en kan unnlate er en fordel. Jeg får mellom 7:30 - 8:00 minutter på min R50 og da er jeg halvveis nede på headertanken. Da er jeg som regel så blåst i de små grå at det er best å lande likevel

            Når det gjelder "Headbutton" så drøy det til du bytter til alu. senterhub. Da kan du kjøpe originat TT R50 SE hubben som har fast headbutton. Eller synes jeg vel at det går relativt greit å stoppe rotoren uten den lille "håndbremsen".
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment


            • Var ute å flydde 4 tanker i dag og la merke til at pinjonen spiser litt på hoveddrevet. Har lagt merke til dette tidligere også, men tenkte at det er sikkert kom til å gå over etter at ting har slitt seg til. På bildene ser man tydlig "spon" fra hoveddrevet hengende igjen på rammen og pinjonen.
              Andre som har erfaring med dette?
              Attached Files

              Comment


              • Det så ikke bra ut..Du har litt avstand mellom pinion og hovedrev?
                fin måte å instalere på er å ta en liten pose som følger med heliet og ha mellom, så bare presse de mot verandre og skru til, da blir dte vist optimalt
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • Jeg har hatt samme avsliting av hoveddrev som du viser på bildene. Spesielt når både hoveddrev og piniong er nye. Det trenger ikke bety så veldig mye, men følg med om du ser en betydelig nedsliting av tennene på hoveddrevet. Da kan du risikere at hoveddrevet ryker helt. Det er normalt når man ser på drevet ovenfra at tennene er mer slitt på den siden hvor kraftoverføringen er enn på den andre siden.

                  På Raptor 50 kan du ikke gjøre som Mademan skriver. Avstanden mellom piniong og hoveddrev er fast i Raptor rammen. For sikkerhetsskyld kan du sjekke piniongdrevet for grader eller tegn på feilproduksjon. Ha det hele i oppsyn så går det mest sannsynlig bra og avslitingen av plasten avtar.
                  Arild Johansen

                  Modell-Helikoptersport
                  Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                  AHMHK

                  Comment


                  • Finnes det noen 100% sikker måte å balansere paddlene (sett at de er samme vekt) påmontert flybar`en annet en å måle å få avstanden på begge sider lik (se bilde, mellom A og B).
                    Evnt. blir det fullverdig å demontere mixearmene og ha stanga, seesaw`en og flybar control armene påmontert og da prøve å balansere dette?
                    Attached Files

                    Comment


                    • Originally posted by Lars Odland View Post
                      Finnes det noen 100% sikker måte å balansere paddlene (sett at de er samme vekt) påmontert flybar`en annet en å måle å få avstanden på begge sider lik (se bilde, mellom A og B).
                      Evnt. blir det fullverdig å demontere mixearmene og ha stanga, seesaw`en og flybar control armene påmontert og da prøve å balansere dette?
                      Jeg bruker kun og måle og har ikke fått problemer med ubalanse. Noe annen form tror jeg blir en kamp mot kompromisser
                      Arild Johansen

                      Modell-Helikoptersport
                      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                      AHMHK

                      Comment


                      • Custom canopy

                        Noen som vet hvor denne kommer fra? Vet ikke engang hvor jeg har fått bildet fra:/
                        Skal skjekke med Arizona Heli.
                        Attached Files

                        Comment


                        • den der var pen

                          Comment


                          • Originally posted by Lars Odland View Post
                            Noen som vet hvor denne kommer fra? Vet ikke engang hvor jeg har fått bildet fra:/
                            Skal skjekke med Arizona Heli.
                            Jeg vet ikke hvor den kommer fra - men jeg tror det finnes mer praktiske farger å lakkere en canopy i. Kraftige farger som gir god kontrast mot bakgrunnen er nok å anbefale.

                            Og i tillegg : "Helikopter med fine canopy'er crasher oftere".
                            - Erik -

                            ------------------------------------------
                            Logo 600SX + 6003D
                            Logo 400SE

                            Futaba 18MZ

                            Comment


                            • Sant nok ehaga, men tenkte rødfargen muligens syntes bra.
                              Fikk svar fra Arizona heli og han kunne lage en til meg for den nette sum av nesten $400,- dog inkl.porto, jeg har andre ting å bruke så mye penger på.
                              Flyr med helt hvit canopy nå og det er et sant helvete av og til på avstand, da spes. når jeg flyr med en av sidene mot meg på litt avstand.

                              Comment


                              • Hei Lars. Eg bruker ein orginal gul canopy på min R50 og den ser eg ganske bra. Kanskje verdt å sjekke den. Kjøpte min hos Elefun.
                                Mvh:
                                Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                                www.folgefonnrc.ning.com

                                MA X-Cell Fury Extreme 90
                                Raptor 90 3D
                                Raptor 50 Titan SE
                                T-Rex500GF
                                T-Rex450SE V1
                                JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

                                Comment

                                Working...
                                X