Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Dx7

    Det er ikkje nødvendig å ha beskyttelse på antenne ledningene.
    Det blir mye ryddigere uten .
    HB
    Hallingdal RC Klubb

    Synergy N9
    TRex Pro 600N
    Trex 500 esd
    Trex 250
    Spectrum DX7
    Futaba 9C
    + noko flygreier.

    Comment


    • #92
      Da var jomfruturen unnagjort med 3 tanker rolig hovring på den lokale stripa
      En ting som jeg reagerte på var at jeg måtte skru tomgangsnåla (OS 50 hyper) nesten 60 grader magrere enn fabrikkinnstillingen. Etter å ha startet motoren for første gang lot jeg den stå å gå i depoet på tomgang for å sjekke litt ting å tang . Da begynnte den å pøse ut fuel og olje som en sil fra potta og druknet ettpar ganger, derav endte jeg med å justere så mye på tomgangsnåla som jeg gjorde. Jeg syns fortsatt den går rikt, men akseptabelt til hovring og innkjøring av motor. Kan dette ha noe med at motorens tomgang er justert såpass pga at den er solgt i ett land langt nedi østen der snitttempen er mye høyere enn her hjemme? Er jeg helt på tur eller andre forslag?
      Last edited by LarsO; 05-02-08, 16:31.

      Comment


      • #93
        hvilken fuel bruker du? Hvor masse nitro og olje er det i den?
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #94
          Endte opp med MRF 15/15...

          Comment


          • #95
            Du bør ha minst 18% olje og helst mere i starten
            Go Lower! Lower.... To Low!

            Comment


            • #96
              Originally posted by Mademan View Post
              Du bør ha minst 18% olje og helst mere i starten
              Ja boka sier det, men den sier også at en skal bruke samme fuel`en i innkjøringen som resten av levetiden...ett lite paradoks.

              Comment


              • #97
                Samme merke kanskje? Men ettersom du vil ha mere futt kan du ha flere % nitro. Jason Chow kjører vist med 20-25% nitro og 20% olje.

                Kilde: Helifreak, han selv
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • #98
                  Originally posted by Mademan View Post
                  Samme merke kanskje? Men ettersom du vil ha mere futt kan du ha flere % nitro. Jason Chow kjører vist med 20-25% nitro og 20% olje.

                  Kilde: Helifreak, han selv

                  Hadde jeg valgt fuel med 20-25% nitro hadde jeg også valgt min. 20% olje....

                  Comment


                  • #99
                    jeg bruker wildcat lvc 30%nitro og 23% olje...
                    Det går helt fint å bruke mrf 15/15 til hyperen din, har brukt det selv tidligere
                    Når motoren din er blitt varm så kniper du fuelslangen flat, og da bør motoren gå 4-5 sekunder før den ruser opp og vil stoppe.
                    Da er "tomgangsnåla" sånn ca korrekt. Hovednåla stiller du etter temp'en på bakplaten, du skal hvertfall kunne holde fingeren på bakplaten i 10-15 sekunder uten at det blir for varmt å ha fingeren der.
                    Akkurat hvor du havner med nålene dine er ikke godt å si, det kan være ganske store forskjeller fra fuel type til fuel type, ihvertfall om oljhe og nitro gehalten er forskjellig.
                    Mvh
                    Bjørn Tore Espevik

                    Team Visa...

                    Comment


                    • Heliman, vet du hvordan innstillingene til mini er? Han kjører jo det samme som meg...

                      Comment


                      • Hehe, den motoren kjenner jeg godt ja
                        Det hjelper egentlig lite å fortelle hva andre har til innstillinger på forgasseren sin, det er mange forskjeller som kan gjøre seg gjeldende her.
                        Den største forskjellen er hvilken potte du har, mini har hattori 522...
                        Hvor mye motoren er kjørt har også mye å si, i tilleg kan det være toleranseforskjeller i produksjonen av både forgassere og motorer...
                        Til å begynne med tenkte jeg som de fleste nye innen sporten at om jeg bare spør hva andre med samme motor og fuel justerer på sine nåler så er nok det riktig på min også...
                        Det kostet meg et stempel og stempelring å tro det
                        Mvh
                        Bjørn Tore Espevik

                        Team Visa...

                        Comment


                        • Ja jeg vet, hver enkelt produksjon er unik. Tror bare jeg fortsetter å kjøre og justerer etter magefølelsen...
                          Kjører med potta som fulgte med Raptoren foreløbig.

                          Comment


                          • Originally posted by Lars Odland
                            Ja jeg vet, hver enkelt produksjon er unik...
                            Kjører med potta som fulgte med Raptoren foreløbig.
                            Da er det nok normalt å magre motoren ganske mye...
                            Jeg hjalp fletcher litt med hans raptor, og ble ganske overrasket over hvor mye jeg måtte knipe for i det hele tatt få motoren til å gå skikkelig...
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • Var det 3 eller 3,5 dl tank orginalt på 50 rappy`en?
                              Noen som vet hvor stor denne Siden finnes ikke er?
                              Last edited by LarsO; 06-02-08, 21:17.

                              Comment


                              • Anyone...?

                                Comment

                                Working...
                                X