Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Da har du lagt et godt grunnlag!

    Hva ender du på med tanke på potte, radio osv.?
    Arild Johansen

    Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

    Comment


    • #62
      Originally posted by walker76 View Post
      Berre husk på å ikkje kjøra da oppsettet på 6 volt.
      Hvorfor ikke, hva er det jeg ikke har fått med meg ang 4,8 eller 6 volt?

      Comment


      • #63
        Originally posted by Arild Johansen View Post
        Hva ender du på med tanke på potte, radio osv.?
        Tenkte jeg skulle prøve med Muscle Pipe 5 etter annbefaling fra en vis(s) person
        Ang. radio har jeg ikke klart å bestemme meg da utvalget av 2,4gHz her hjemme er noe snevert og jeg ikke kan få et klart svar om jeg kan lovlig bruke 2,4gHz utstyr kjøpt i feks.USA
        her hjemme.
        Planen var da at jeg kjøper enten DX7 eller 7C til de litt større senderene på 9/12 kanaler 2,4gHz blir sluppet her hjemme.

        Comment


        • #64
          Ja det er litt surr rundt 2,4GHz med og uten CE merking. Det er jo i grunnen flisespikkeri da markedet er druknet i radiobasert elektronikk med fri vareflyt og variabel spec. Jeg kjøpte min radio fra Readyheli.com og vet at det har vært forbud mot å bruke radioen bl.a. i Sverige.

          Etter å ha flydd med DX7 i snart ett år har jeg ikke opplevd en eneste glitch eller lock-out. Det er litt "billig" utseende på DXen, men så koster den jo heller ikke så mye

          Kongeradio!
          Arild Johansen

          Modell-Helikoptersport
          Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
          AHMHK

          Comment


          • #65
            Fikk returmail i går fra cyberheli om at mitt kredittkort (visa) var blitt "declined" fordi kortets utsendened bank, altså Dnb ikke var navnet på banken de fikk frem. Det er jo et Dnb visa kort jeg har og skjønner ikke hvorfor dette ikke skulle funke. Har også vært i kontakt med Dnb og de opplyser om at det er Dnb de er registrert med hos visa.
            Noen erfaringer?

            Comment


            • #66
              Jeg sjekket noen av mine bestillinger hos Cyberheli og fant ut at jeg har benyttet "Den norske Bank" og på siste bestilling fra de "DnB NOR". Det er vel i grunnen sistnevnte som er riktig, men jeg har ikke fått noen tilsvarende melding fra de tidligere.
              Arild Johansen

              Modell-Helikoptersport
              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
              AHMHK

              Comment


              • #67
                Originally posted by Arild Johansen View Post
                Jeg sjekket noen av mine bestillinger hos Cyberheli og fant ut at jeg har benyttet "Den norske Bank" og på siste bestilling fra de "DnB NOR". Det er vel i grunnen sistnevnte som er riktig, men jeg har ikke fått noen tilsvarende melding fra de tidligere

                Merklige greier, jeg/selger har nå prøvd med Dnbnor, dnbnor total, den norske bank og den norske bank asa uten hell. Butikken har heller ikke opplyst meg om hvilke banknavn som kommer frem ved bruk av visakortnr. mitt.
                Jeg brukte samme visakortet samme dag og bestillte varer fra usa og her gikk det greit, men dog trengte jeg ikke å opplyse noe om hvilke bankforbindelse jeg brukte.
                Å ja, det er dekning på kortet
                Gjorde ett siste forsøk med å sende navnet, Teller A/S, som er produsenten av kortet til DnbNor til cyberheli for å se om dette gikk igjenom etter å ha prøvd alle andre som har med banken å gjøre. Dette navnet ble godkjennt noe jeg syns er veldig merklig da dette ikke er "the issuing bank name". Se mail...

                Hello Lars,

                Got the transaction approved and your order will be shipped today. Please use Teller AS as the issuing bank name of your credit card for your next purchase.



                Thanks
                Eddie
                CHRC
                ----- Original Message -----
                From: Lars Odland
                To: CyberHeli
                Sent: Sunday, January 13, 2008 3:25 AM
                Subject: RE: 981060 Card Declined


                Hi again

                The only other name printed on my Total Dnbnor credit card is the maker of the card: Teller AS
                If this does not work i dont know what else info I can provide you with, sorry. However I can e-mail you
                a scan of my creditcard if you require. Please give me feedback!
                Hoping for the best.

                Regards
                Lars
                Norway






                --------------------------------------------------------------------------------
                From: cyberdeal@cyberheli.com
                To: motti1979@hotmail.com
                Subject: Re: 981060 Card Declined
                Date: Sat, 12 Jan 2008 21:31:33 +0800


                Hello Lars,

                DNB Nor is not the issuing bank name of your credit card. Can you please kindly check with your bank again and advise.

                Also, can you pay by Paypal instead ? Please advise.


                Many thanks
                Eddie
                CHRC
                ----- Original Message -----
                From: Lars Odland
                To: CyberHeli
                Sent: Saturday, January 12, 2008 9:11 PM
                Subject: RE: 981060 Card Declined


                Hi

                I have now checked with my bank, name of Issuing Bank is: Dnbnor bank asa. Try this, if not reply to me soon.

                Regards
                Lars
                Norway




                --------------------------------------------------------------------------------
                From: cyberdeal@cyberheli.com
                To: motti1979@hotmail.com
                Subject: 981060 Card Declined
                Date: Sat, 12 Jan 2008 17:33:56 +0800


                Hello Lars,

                We received your order with thanks. However, your credit card has been declined due to mismatch issuing bank name. Please kindly check with your bank for the proper issuing bank name that they registered thru Visa International.



                Many thanks
                Eddie
                CHRC
                Last edited by LarsO; 14-01-08, 10:16.

                Comment


                • #68
                  Jeg må si jeg har en raptor 60 som jeg er svært fornøyd med gyro 601 greie digitalservoer og ikke minst en os 70 motor denne kjerra funker fint og er sprek.

                  Men har nå bestilt meg en trex 600N pro med os 50 hyper curtis potte og 611 gyro pluss gromme servoer over hele fjøla Har hørt mye godt om 600N at den har effekt som en 90 kjerre osv, men det vil vise seg etter den er satt sammen :P
                  utover det har jeg en trex 450 v2 og en 600 E.

                  Men en raptor 50 er og forblir ett veldig bra hellikopter effektmessig deleprisen på det hellikopteret er veldig lav. Godt kjøp du får Veeeeldig mye for penga og en god gyro hjelper MASSE oxo, håper du blir fornøyd..

                  Tor Andersen
                  Oi en perfekt landing

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by obelix View Post

                    Men en raptor 50 er og forblir ett veldig bra hellikopter. Godt kjøp du får Veeeeldig mye for penga og en god gyro hjelper MASSE oxo, håper du blir fornøyd..

                    Tor Andersen
                    Takker,
                    Pakken min fra Hong Kong blir sendt i dag, kortet/betalingen gikk igjenom til slutt så nå er det bare å smøre seg med tolmodighet i en ukes tid forhåpentligvis.

                    Comment


                    • #70
                      ...og jeg venter og jeg venter, valgte i nettshopen at pakken skulle ta en uke så vi får se om det funker slik i realiteten. Har forøvrig begynt å dette ned norske pakker i posten min, fikk 7C`en i posten i går: Var som forventet, litt "billig" preg over den, men den funker nok sikker til utvalget i 2,4gHz blir større her hjemme.

                      Comment


                      • #71
                        Det dukket opp en rød varebil i dag med gul skirft på utenfor huset, ut kom en rødkledd kar med en pakke. Jubelen var stor da det viste seg å være til meg og at den var fra cyberheli i Hong Kong. Pakken ble sendt på mandag og jeg hadde den på døra mi i går ettermiddag (fredag), 5 dager fra HK er ikke gale, porto på ca. $85.
                        Kjøkkenbordet ble rakst ryddet etter middagen, nødvendig verktøy ble hentet frem og esken ble åpnet. Der lå alt sirlig pakket, kittet, motor, servoer og gyro. Alt av planer for kveden ble umiddelbart avlyst, her skal det bygges
                        Tok ca. 8 timer fra scratch til jeg kunne sette på canopy`en uten elektronikk vel og merke. Det kommer i morgen, eller i dag, senere i dag når jeg står opp heter det vel ettersom det vel er på tide å kome seg til sengs.
                        Bilder fra hærligheten...
                        Attached Files

                        Comment


                        • #72
                          Juhuuu... grattis, snart ferdig jo! Hvilket delenummer var det på katta?

                          Med det samme... ser du har festet motoren, men brukte du lock-tite på piniondrevet der det er satt inn i øvre lageret på ramma. Stålet i piniondrevet er litt mykt så det har en tendens til å "grave" mot innerringen på lageret. Bare et lite tips på veien.
                          Arild Johansen

                          Modell-Helikoptersport
                          Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                          AHMHK

                          Comment


                          • #73
                            Katten har vel vært like ivrig som meg under byggingen og utsjekking av poser med deler å skruer for å se at antall og kvantum stemmte med instruksjonsboken. Ellers fant katten fort ut hvor mye av delene som faktisk går utmerket å bruke som leketøy til min store fustrasjon.
                            Mener du at lageret (1) bør limes fast i drevet (4) med locktite, forstår jeg deg riktig nå?
                            Kjennte godt under motering at her var det "mykt" metall i dette drevet som du sier. Forøvrig særdeles lett modell å sette sammen, lekende lett. Nesten litt synd at det ble så kortvarig glede av byggingen, nok en unnskyldning til å utvide hangaren?
                            Attached Files
                            Last edited by LarsO; 19-01-08, 12:50.

                            Comment


                            • #74
                              heh... kjøp en trex 500 da....
                              Den er lett å bygge den
                              Mvh
                              Bjørn Tore Espevik

                              Team Visa...

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Heliman View Post
                                heh... kjøp en trex 500 da....
                                Den er lett å bygge den
                                ???? I forhold hva?
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X