Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    2,4 Ghz har kortere bølgelengde, derav kortere antenne
    Mvh
    Bjørn Tore Espevik

    Team Visa...

    Comment


    • #32
      Originally posted by Heliman View Post
      2,4 Ghz har kortere bølgelengde, derav kortere antenne
      Så Futaba 9C Super STD er ikke 2,4gHz?

      Comment


      • #33
        tror ikke det, men det er mulig du kan sette inn 2,4 Ghz modul i de..
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #34
          Futaba 9C Super er pr. dags dato ikke en dedikert 2,4 sender, men du kan kjøpe den med 2,4Ghz modul ja.
          Emil Nilsen
          www.rcpro.no

          Comment


          • #35
            Originally posted by SMT View Post
            Futaba 9C Super er pr. dags dato ikke en dedikert 2,4 sender, men du kan kjøpe den med 2,4Ghz modul ja.
            Takker, fant det akkurat ut selv også.
            Nå er jeg enda mere forvirret en da jeg begynte å lete etter radio, 2,4gHz, 40mHz, fasst, synth g3, osv. Hjeeeelp...
            Noen som har en god nettside/tråd om dette slik at jeg kan lese meg til en mening?

            Comment


            • #36
              Hei
              Eg bruker Spectrum dx7 på Raptor 50/90 og Synergy N9, har aldri hatt problem av noe slag
              Slepper å bekymre meg om frekvens og batteriet varer lenge.
              Kjøpte den her: HeliDirect - Your #1 Sources for R/C Helicopters, FPV, Jets and More.
              HB
              Hallingdal RC Klubb

              Synergy N9
              TRex Pro 600N
              Trex 500 esd
              Trex 250
              Spectrum DX7
              Futaba 9C
              + noko flygreier.

              Comment


              • #37
                Noe som har prøvd denne, om den virkelig klarer å starte en 90 maskin?

                Loading...

                Comment


                • #38
                  Den starteren er nok bra den men for svak hvis det knipermed kald motor, men bruk en vanlig 90 size starter og sett 2 stk batt pakker under på 7 celler (slik som bilgutta bruker) 8,4v som man seriekobler da får man en starter som har 16,8 volt og det drar det meste rundt...

                  Se www.helizone.no
                  Øyvind

                  www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Litespeed View Post
                    Den starteren er nok bra den men for svak hvis det knipermed kald motor, men bruk en vanlig 90 size starter og sett 2 stk batt pakker under på 7 celler (slik som bilgutta bruker) 8,4v som man seriekobler da får man en starter som har 16,8 volt og det drar det meste rundt...

                    Se www.helizone.no

                    Feks. to slike?

                    Siden finnes ikke

                    Comment


                    • #40
                      Den beste starteren er Sullivan sin Dynatron :

                      Siden finnes ikke

                      Den tar opp til 24V. Men, og et stort MEN, den er kraftig. Dersom du kjører mange volt og du for en hydraulisk lås kan du ødelegge motoren. Jeg bruker 2*7.2V â 2400 mah NiCD og har aldri hatt problemer.

                      Jeg kjøpte meg en startforleger fra Funtech (Helizone) som er utformet slik at du kan få full fres på starteren før du "trykker ned" og kobler starteren inn mot motoren. (dårlig forklart).

                      Fant et bilde av den - men jeg er ikke så stødig i Japansk:

                      エラー | ファンテック

                      Greia er at det er en hurtig-kobling slik at du har en del som sitter i starteren. Den andre delen er selve forlengeren. Koblingen er konstruert slik at de er fristilt inntill man trykker dem i sammen. Da er det en helt enkel o-ring som danner friksjonen mellom delene. Fungerer helt supert. Har brukt min i et år nå - uten et eneste problem.
                      Last edited by ehaga; 04-01-08, 17:36.
                      - Erik -

                      ------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

                      Futaba 18MZ

                      Comment


                      • #41
                        Skjønner hva du mener, den er liksom i fri helt til du legger trykk på den.
                        Hva med å bruke en oppladbar drill, er jo ganske kraftige nå til dags.

                        Comment


                        • #42
                          Det er flere som har prøvd det, men med varierende resultat.

                          www.3dheli.no is parked
                          - Erik -

                          ------------------------------------------
                          Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

                          Futaba 18MZ

                          Comment


                          • #43
                            Hehe, ser problemet. På en annen side om jeg ikke husker helt feil så var det enveis lager på den startkonen på en Ergo 50 jeg hadde, derav idèen. Er det ikke det så sier det seg selv at det nesten er dømt til å gå gale.
                            Trodde kanskje dette var blitt standard med årene, så derfor min intresse ang. drill.

                            Comment


                            • #44
                              Nederlaget

                              Skuffelsen og nederlaget er stort når jeg med hånden på hjertet må meddele at jeg tenker veldig på R50 og ser at dette kan blir mer og mer aktuellt da økonomien plutselig begrenset seg til et noe mindre budsjett enn antatt Jeg går gjennom hverdagen med senket hode og tenker på at det som kunne blitt oss...meg og en R90, en fin og varm sommerdag alene ute på en gresseng, sammen. Jeg fyrer deg opp slik at du vibrerer, ja nesten rister og tar deg med opp blandt skyene og jobber med deg til vi begge er i eksatse, får vi synker sakte og sikkert ned igjen mot blomstene og biene, for å fylle tanken!
                              Jeg har lovt meg selv å komme sterkere tilbake ved neste innkjøp, en gang i fremtiden, om ikke så altfor lenge håper jeg, det skal bli oss tilslutt.

                              Så spørsmålet mitt er som følger, holder det med følgende utstyr i en R50:

                              -Futaba 401 m/tilhørende s9254 eller skal jeg fortsatt holde meg til Futaba 611 m/tilhørende s9256?
                              -OS50 SX-H Hyper, den er jo grei...da OS er verdens beste motorer
                              -s9255, trenger jeg 9,0kg`s servoer til en R50. Fprslag?
                              -Ellers kommer jeg til å holde meg til Futaba 9c senderen og bite i meg at det er alt for lenge å vente til at denne kommer i 2,4gHz versjon og at pengene ikke strekker til en Futaba T12FG 2,4mHz.
                              -Potte, hvilke potte bruker folket for å bråke minst mulig til OS50`en?

                              Forslag og trøst mottas med stor takknemlighet.
                              Last edited by LarsO; 07-01-08, 11:22.

                              Comment


                              • #45
                                Stakkars....
                                Jaja, en raptor 50 er jo ikke å forakte det heller
                                611'n er helt klart en bedre gyro enn 401, men til begynnerbruk er 401 rikelig god nok. Den største forskjellen mellom 401 og 611 er at 611'n har en mye jevnere pirorate under krevende forhold. Hyperen er god den, men jeg tror jeg vil prøve den nye redline53 motoren til tt når min hyper er oppbrukt.
                                Du trenger egentlig ikke 9 kg servo på raptoren, kansje med unntak av pitchen. Den funker fint med 6-7 kg på aileron og elevator.
                                Det er forresten ikke noe nederlag å gå for en 50 til å begynne med, de fleste har startet der
                                Mvh
                                Bjørn Tore Espevik

                                Team Visa...

                                Comment

                                Working...
                                X