If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Sant nok ehaga, men tenkte rødfargen muligens syntes bra.
Fikk svar fra Arizona heli og han kunne lage en til meg for den nette sum av nesten $400,- dog inkl.porto, jeg har andre ting å bruke så mye penger på.
Flyr med helt hvit canopy nå og det er et sant helvete av og til på avstand, da spes. når jeg flyr med en av sidene mot meg på litt avstand.
Sett på klistermerkene så blir det litt bedre. 400 US dollar var stivt. Eller du kan finne frem noen bokser med spray-lakk. Noen knalle farger gjør susen.
Vi har også funnet ut at det er noe med fasongen på canopy'en som er av betydning.
Canopy'en på min Evo 90 fungerer helt supert når det gjelder farge-valg (se galleriet).
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Liten ting dere drevne sikkert vet, om autorotasjon. Når jeg finner ut at det er tid for å prøve på dette ved å aktivere throttle-hold bryteren, så gir jeg umiddelbart -pitch. Så til spørsmålet mitt, når er det vetig å begynne å gi +pitch. På ca. 20 meters høyde?
Fyste autoen eg tok i min karriere måtte eg ta pga motorkutt. Meine eg begynnte å pitcha + eitt par meter før eg tok bakken. Funka greitt by the way.
Har ikkje tatt høge autoar etter det, men er begynnt å trena litt i da små. Eitt par meter opp og slå på hold og prøv deg fram, eller aller best visst du har simulator tren der før du prøve deg fram ute
Forresten, noen som kan hjelpe meg litt med gyroen min, Futaba sin 611.
Hva må jeg justere på når gyroen bremser opp roteringen, kanskje det heter piruet, når jeg vil snu helien raskt rundt sin egen akse?
Takker, men endepunktene er på maks utslag (iallefall før det begynner å gå utover mekanikken). Tror jeg har funnet ut av det, må vente til neste flytur å se...
Med endepunkt så mener jeg epa, eller atv i travel menyen på radioen....
Om du skal fly med høyere pirorate enn du klarer få da, ja da vil jeg gjerne se på
Det skal gå å få brukbart resultat på plast også, man må avfette skikkelig, rubbe og bruke plastgrunning av samme sort man bruker på bilversteder til å lakke plaststøtfangere med.
Det er imidlertid så mye arbeid at de fleste ikke gidder å bry seg med plast og heller kjøper en av glassfiber...
Jeg har nå en canpoy som henger til tørk som et prøveprosjekt. Jeg har ikke sparklet den da jeg vil se om lakken jeg brukte er fuel bestandig noe billakeringsværkstedet mente den skulle være før jeg legger ned mangen timers arbeid.
Jeg begynnte først med å vaske canopyen til rappy i Glasurit sin 541-5 voks og silikonfjærner, deretter pusset jeg lett over canopy med 200 papir, noe jeg syns ble er for grovt da jeg kan se striper i lakken enda etter 5-6 sprayinger totalt.
Vasket så igjen etter pussingen med samme avfetter før jeg sprayet på Glasurit 934-10 plastikk primer. Sprayet på lakk, en rødfarge fra Glasuritt, i 4 omganger.
Desverre har canopyen fallt ned på gulvet fra plassen der jeg hang den i taket til tørk så det ble noen merker, så jeg måtte pusse lett over merkene og gi den to lag til for å prøve å dekke. Ser forholdsvis greit nok ut tatt i betraktning at jeg ikke har sparklet på forhånd.
Finnene var det værre med da disse er enda glattere enn canopyen. Trodde jeg slipte nok, men ser at det er små spetter i lakken noen plasser, irriterende.
Så da gjennstår det bare å se om lakken tåler fuel.
Har bestillt meg en ny canopy m/finner, denne skal tas enda grundigere og sparkles før den lakeres slik at den blir glatt som glass.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment