Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Lars Odland View Post
    Sant nok ehaga, men tenkte rødfargen muligens syntes bra.
    Fikk svar fra Arizona heli og han kunne lage en til meg for den nette sum av nesten $400,- dog inkl.porto, jeg har andre ting å bruke så mye penger på.
    Flyr med helt hvit canopy nå og det er et sant helvete av og til på avstand, da spes. når jeg flyr med en av sidene mot meg på litt avstand.
    Sett på klistermerkene så blir det litt bedre. 400 US dollar var stivt. Eller du kan finne frem noen bokser med spray-lakk. Noen knalle farger gjør susen.

    Vi har også funnet ut at det er noe med fasongen på canopy'en som er av betydning.

    Canopy'en på min Evo 90 fungerer helt supert når det gjelder farge-valg (se galleriet).
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • Takker for tipset. Har sett litt på den, men jeg hater gult (sorry)
      Tror jeg får ta jobbe i egne hender og finne en signalrød farge.

      Comment


      • Hvis du vil unngå lakk, grunning osv. brukte jeg et alternativ fra Rotorsport.no De har noen alternativer som går i mange ulike farger.

        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • "Kontrolert simulert nødlanding"

          Liten ting dere drevne sikkert vet, om autorotasjon. Når jeg finner ut at det er tid for å prøve på dette ved å aktivere throttle-hold bryteren, så gir jeg umiddelbart -pitch. Så til spørsmålet mitt, når er det vetig å begynne å gi +pitch. På ca. 20 meters høyde?

          Comment


          • Fyste autoen eg tok i min karriere måtte eg ta pga motorkutt. Meine eg begynnte å pitcha + eitt par meter før eg tok bakken. Funka greitt by the way.
            Har ikkje tatt høge autoar etter det, men er begynnt å trena litt i da små. Eitt par meter opp og slå på hold og prøv deg fram, eller aller best visst du har simulator tren der før du prøve deg fram ute
            Mvh:
            Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
            www.folgefonnrc.ning.com

            MA X-Cell Fury Extreme 90
            Raptor 90 3D
            Raptor 50 Titan SE
            T-Rex500GF
            T-Rex450SE V1
            JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

            Comment


            • Takker.
              Trener på dette på sim regelmessig ja, men sim er sim og real life er real life om du skjønner.

              Comment


              • Forresten, noen som kan hjelpe meg litt med gyroen min, Futaba sin 611.
                Hva må jeg justere på når gyroen bremser opp roteringen, kanskje det heter piruet, når jeg vil snu helien raskt rundt sin egen akse?

                Comment


                • om du vil ha heli'et til å rotere fortere så øker du endepunktene på rudderkanalen kanal 4
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

                  Team Visa...

                  Comment


                  • Takker, men endepunktene er på maks utslag (iallefall før det begynner å gå utover mekanikken). Tror jeg har funnet ut av det, må vente til neste flytur å se...

                    Comment


                    • Med endepunkt så mener jeg epa, eller atv i travel menyen på radioen....
                      Om du skal fly med høyere pirorate enn du klarer få da, ja da vil jeg gjerne se på
                      Mvh
                      Bjørn Tore Espevik

                      Team Visa...

                      Comment


                      • Hvilke canpoy er det lettest å få et bra resultat ved sparkling/lakkering, glassfiber eller plast?

                        Comment


                        • Blir nok best resultat med å bruka ein glasfiber canopy. Uten tvil.
                          Mvh:
                          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                          www.folgefonnrc.ning.com

                          MA X-Cell Fury Extreme 90
                          Raptor 90 3D
                          Raptor 50 Titan SE
                          T-Rex500GF
                          T-Rex450SE V1
                          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

                          Comment


                          • Har selv spray lakket min 600N..på plast, det flasser av og er nesten hvit igjenn før det er oppe å flyr

                            Nå hadde ikek jeg noe grunning eller noe da
                            Go Lower! Lower.... To Low!

                            Comment


                            • Det skal gå å få brukbart resultat på plast også, man må avfette skikkelig, rubbe og bruke plastgrunning av samme sort man bruker på bilversteder til å lakke plaststøtfangere med.
                              Det er imidlertid så mye arbeid at de fleste ikke gidder å bry seg med plast og heller kjøper en av glassfiber...
                              Mvh
                              Bjørn Tore Espevik

                              Team Visa...

                              Comment


                              • Jeg har nå en canpoy som henger til tørk som et prøveprosjekt. Jeg har ikke sparklet den da jeg vil se om lakken jeg brukte er fuel bestandig noe billakeringsværkstedet mente den skulle være før jeg legger ned mangen timers arbeid.
                                Jeg begynnte først med å vaske canopyen til rappy i Glasurit sin 541-5 voks og silikonfjærner, deretter pusset jeg lett over canopy med 200 papir, noe jeg syns ble er for grovt da jeg kan se striper i lakken enda etter 5-6 sprayinger totalt.
                                Vasket så igjen etter pussingen med samme avfetter før jeg sprayet på Glasurit 934-10 plastikk primer. Sprayet på lakk, en rødfarge fra Glasuritt, i 4 omganger.
                                Desverre har canopyen fallt ned på gulvet fra plassen der jeg hang den i taket til tørk så det ble noen merker, så jeg måtte pusse lett over merkene og gi den to lag til for å prøve å dekke. Ser forholdsvis greit nok ut tatt i betraktning at jeg ikke har sparklet på forhånd.
                                Finnene var det værre med da disse er enda glattere enn canopyen. Trodde jeg slipte nok, men ser at det er små spetter i lakken noen plasser, irriterende.
                                Så da gjennstår det bare å se om lakken tåler fuel.
                                Har bestillt meg en ny canopy m/finner, denne skal tas enda grundigere og sparkles før den lakeres slik at den blir glatt som glass.
                                Last edited by LarsO; 23-02-08, 23:02.

                                Comment

                                Working...
                                X