Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ikke noe nederlag det. Du må selvfølgelig tenke økonomi opp i dette. En 90-kjerrer er ikke bare dyr i innkjøp, men den bruker sikkert dobbelt så mye fuel.

    Når det gjelder gyro må du nesten tenke litt på hvordan du kommer til å fly. En 401 fungerer helt fint til "vanlig" flyging. Men dersom du skal gjøre en del piro øvelser eller andre litt heftige øvelser så må du nok opp på 611. 611 er en referansegyro for konkurrentene. Dette har også gjort at det har kommet alternativer til 611 som er bra, men som er i prisklassen til 401. Logitech, Spartan og Curtis Youngblood sin Solid G. Finnes sikkert andre - men kommer ikke på noen flere.

    Selv tenker jeg på å bytte ut 401-gyroen i en trex med en Spartan.

    Jeg har akkurat byttet fra OS til YS - så om OS er verdens beste motor vet jeg ikke enda.
    Last edited by ehaga; 07-01-08, 11:36.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #47
      Takker så mye for trøstende gode ord
      Hadde sett fram til å endelig få en 90 maskin, stor, lett synlig, stabil i vind osv, men den gang ei ser det ut for. Men men...
      Servoer, er så mye å velge mellom. Noen preferanser ang. hastighet? Tenker da ikke på rudderservoen.
      Noe annet som er greit å bestille til 50`en i samme slengen, noe som slites fort, bør skiftes ut til alternativt osv.?
      Snart lønningsdag og så bestilling er nå ikke langt unna

      Comment


      • #48
        Vet ikke om det er til noen trøst...

        Men, jeg har fulgt denne og andre helitråder her på forumet et stykke tid, noe som har gjort at kjøpesenteret (det i hjernen) har begynt å våkne. Nok en gang!

        I motsetning til deg, har jeg hatt R50 i sikte hele tiden.

        Så derfor takker jeg for at du har konvertert denne tråden til en handleliste for R50, som jeg selvfølgelig vil dra stor nytte av
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

        Comment


        • #49
          En manns død er en annen manns brød som det heter
          Opplys meg gjerne hva du får anbefalt av utstyr underveis, mottas med stor takk.

          Comment


          • #50
            Har du sette på T-Rex 600N?

            Du skal ikke ha deg en Spektrum DX7 i stedet for en Fut 9C da?

            Hvis jeg skulle kjøpt fuel, så hadde jeg nok også prøvd den nye motoren til TT...

            Bare for å gjøre det litt vanskeligere for deg...
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • #51
              Det blir nok Raptor på meg, er ganske sikker på det.
              Har sett litt på DX7, men er redd det blir litt lite med 7 kanaler i lengden + at jeg skal bruke radioen til andre ting.
              OS er jo de beste i mine øyne, men takker for innspill

              Comment


              • #52
                Når du nå har endret fra 90 til 50 på investeringsbudsjettet så er det jo greit å bite seg merke i at driftsbudsjettet på en R50 er omtrent halvparten av driftsbudsjettet på en R90. Dette gjelder fuelforbruk og omkostninger ved krasj.

                Om du bør velge en 401 mot eksempelvis 611 gyro kommer mye av den progresjonen du kommer til å ha. 401 er en fullgod HH gyro, men er ikke på langt når så god som 611 på høyhastighet baklengsmanøver, funnel og piroøvelser. Det er nok ikke det først du starter med uansett, så du får la lommeboka råde

                Hva servoer angår så er 9255 et bra valg. Skal man trene 3D så er det å foretrekke med ”overkill” på servoer.

                Anbefaler DX7 mot Futaba 9c.

                Når det gjelder potte til OS Hyper fungerer Muscle Pipe 5 50 bra. Den er ”bløtere” i lyden enn mange konkurrenter og gir et godt dreiemoment i Hyperen. Align sin potte får også mye skryt, men er nok håret mer ”knatrete” i lyden. Kanskje er Align potta den som gir mest effekt (uten at jeg selv har prøvet den). SB 50 potta er vel den beste med tanke på lyd, men også den dyreste.

                Den psykologiske stressfaktoren med å ha en 90 maskin i lufta i forhold til en 50 er for enkelte markant (snakker av egenerfaring). Lærekurven kan derfor utvikle seg raskere med et 50 helikopter da hodet er fokusert på det flygende objektet og ikke på lommeboka og all ”raping” i blader samt en formidabel røykutvikling…

                Lykke til med kjøp )
                Arild Johansen

                Modell-Helikoptersport
                Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                AHMHK

                Comment


                • #53
                  Som nevnt i forrige innlegg har jeg lest mange tråder i det siste angående valg av heli. Forstår at Raptor og Rex er de mest toneangivende religioner om dagen. Basert på alt jeg har hørt og lest, faller valget på en Raptor. Jeg anser meg fortsatt som en nybegynner på heli.

                  Fra min gamle T-Rex 450 tar jeg med meg GY-401 og Futabas 9254 som jeg aldri fikk brukt på Rex'n. Jeg kommer også til å bruke min "gamle" Futaba 9c.

                  Vurderte en stund å kjøpe komplett pakke inkl DX7, men det kan jo være greit å ha noen kroner til overs til reservedeler også
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                  Comment


                  • #54
                    Det er jo en grei faktor å ta med at møtene med moder jord blir litt mere levlige med en 50 da det fort blir mye prøv å feil i begynnelsen.

                    Comment


                    • #55
                      Så var dagen kommet da jeg skal finne en plass (i utlandet) å handle hærlighetene.
                      Trenger da litt hjelp fra dere som har handlet oversees før. Forslag til butikker som er gode og pålitlige som tar visa og som jeg slipper det derre paypal greiene.
                      Linker mottas med takk

                      Comment


                      • #56
                        Jeg har god erfaring med HeliDirect - Your #1 Sources for R/C Helicopters, FPV, Jets and More. , og kan anbefale de.
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #57
                          Takker, men de selger ikke Raptor`er

                          Comment


                          • #58
                            Kjøper stort sett fra:

                            Elefun radiostyrt, hobby & fritid
                            cyberheli.com - Domain Name For Sale | Dan.com

                            Begge oppfører seg eksemplarisk
                            Arild Johansen

                            Modell-Helikoptersport
                            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                            AHMHK

                            Comment


                            • #59
                              Da var bestillingen gjort og det ble cyberheli.com som ble valget. Derfra har jeg nå bestillt følgende:

                              -Raptor 50 titan
                              -OS50 SX-H Hyper
                              -4xFutaba Digital Heli S9255
                              -Futaba GY611 m/S9256 Servo

                              Til den nette sum av $1280,- pluss porto, så da var det bare å vente på lappen i posten

                              Comment


                              • #60
                                Du har satt sammen ein bra pakke der Lars.
                                No begynne den lange ventinga på pakken.
                                Berre husk på å ikkje kjøra da oppsettet på 6 volt.

                                Lykke til.
                                Mvh:
                                Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                                www.folgefonnrc.ning.com

                                MA X-Cell Fury Extreme 90
                                Raptor 90 3D
                                Raptor 50 Titan SE
                                T-Rex500GF
                                T-Rex450SE V1
                                JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

                                Comment

                                Working...
                                X