Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei.

    Her har du jo også et godt alternativ på 90 kjerre.
    The resource cannot be found.
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

    Comment


    • #17
      Originally posted by Lars Odland View Post
      ...
      Når det gjelder Pin&Flag Switch, satt jeg som et spørsmåltegn i noen sek. og lurte fælt. Greia er da at det rett og slett er en strømmbryter, dra ut "sikringen" og det er strøm på systemet, sett "sikringen" på plass og systemet legges dødt. Har jeg forstått det riktig da?
      ...
      Pin & Flag er en metode. Du kan selvfølgelig også bruke en vanlig bryter, men du må da "modde" den litt. Sluttet krets betyr av, brutt krets betyr på.

      Dersom du velger fromeco er det et poeng å velge deans versjonen. Den har kraftigere kabler mellom batteri og regulator.

      Hva har du tenkt deg for blader. Jeg flyr selv med Radix (har testet både 690 og 710) og synes de er bra. Har veldig lyst å teste de nye V-blades (TST-versjonen), og kommer nok til å gjøre det så snart jeg har fått kjørt inn motoren min..
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #18
        Originally posted by Lars Odland View Post
        Vurderer å oppgradere sender til Fytaba sin 9C super std så da blir handlelista i grove trekk seende slik ut:
        -Thunder Tiger Raptor 90 std
        -Futaba 9c super std
        -4x Futaba Digital Heli S9255
        -Futaba GY611 m/S9256 Servo
        -OS91SZ H Ring heli engine m/60M carb
        -Futaba Governor GV-1

        Er menigmann enig i dette?
        Gi meg gjerne tilbakemeldinger
        Det blir en vinner!

        Blader: SAB lager gode blader
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #19
          Originally posted by SMT View Post
          Hei.

          Her har du jo også et godt alternativ på 90 kjerre.
          The resource cannot be found.
          Takker for innspill.
          3D maskin/oppgradering venter jeg litt med da jeg sikkert kommer til å få fast jobb hos den lokale modellklubben som gressklipper de første ukene til ting liksom sitter i fingrene igjen
          Last edited by LarsO; 01-01-08, 22:38.

          Comment


          • #20
            Originally posted by ehaga View Post

            Hva har du tenkt deg for blader. Jeg flyr selv med Radix (har testet både 690 og 710) og synes de er bra. Har veldig lyst å teste de nye V-blades (TST-versjonen), og kommer nok til å gjøre det så snart jeg har fått kjørt inn motoren min..
            Bladene jeg ser for meg er rimlige uten noen som helst form for egenskaper annet enn at de kan brukes til å fly en R90 med uten at jeg trenger å droppe 6-packen på fredagen om jeg skulle være så uheldig å ta nedi/ evnt. justere et buskkrat til jeg får gangen på ting igjen.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Tom Erik View Post
              Det blir en vinner!

              Blader: SAB lager gode blader
              Takker for godkjenning av min aldri så "billige" handleliste nå i disse romslige mnd`ene på nyåret som regningene snart hagler ned i postkassen så den buler med stil.

              Comment


              • #22
                En ting til som jeg har spurt om tidligere, men ikke fått svar på. Er det ferdig maskinert hull i motorvifta som følger med til en R90?
                Tenker da på magneten til en governor.

                Comment


                • #23
                  Såvidt jeg vet så er ikke vifte ferdigboret på noen av Thundertiger sine modeller.
                  Ellers så er Raptor 90-3D ikke værre enn STD å fly. Fordelen med å kjøpe en 3D, er at denne har litt mere options, og dermed litt mere og "vokse" med.
                  Er jo oppsettet på radio som bestemmer hvor hvass modellen blir i lufta uansett.
                  Emil Nilsen
                  www.rcpro.no

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by SMT View Post
                    Såvidt jeg vet så er ikke vifte ferdigboret på noen av Thundertiger sine modeller.
                    Takker så mye, vet du om det finnes vifter til R90 som er klargjort til dette evnt. option parts?

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Lars Odland View Post
                      Takker så mye, vet du om det finnes vifter til R90 som er klargjort til dette evnt. option parts?
                      quickuk lager alu vifter til Raptor90 ( 404 Not Found )
                      det ser ut som det er den samme som er på raptor.no ( raptor.no )

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Lars Odland View Post
                        Takker så mye, vet du om det finnes vifter til R90 som er klargjort til dette evnt. option parts?
                        Vet ikke hva som finnes av option vifter nei, men du lager enkelt hull i standard vifte og limer inn magnet. Står greit beskrevet i manual til GV1 Pass på å ha en skikkelig ballanserer å montere stasjet i slik at du får utstyret i ballanse etter operasjonen.
                        Emil Nilsen
                        www.rcpro.no

                        Comment


                        • #27
                          i vifta til raptor 90 3d er det bare og lime inn magneter. 3d versionen kommer også med metall hub noe som er et must på 90 size. og den nye halehuben pv 499 man også bør ha på en 90 maskin.

                          Comment


                          • #28
                            Vet ikke om jeg har så lyst til å prøve meg å lage hull i vifta selv, blir det litt skjevt/feil vektfordeling så blir det vibrasjoner. Kan jo like greit kjøpe 3D versjonen da denne bare er en tusenlapp dyrere og kommer med vifte som allerede er klargjort. Da blir det bare 500,- i forskjell om jeg skulle kjøpt vifte utenom.

                            Comment


                            • #29
                              Ja du gjør ikke noe dumt valg om du velger R903D.
                              Vil anbefale den framfor STD versjonen, så har du en skikkelig reser når stikketreninga tilsier at du behøver dette.
                              Emil Nilsen
                              www.rcpro.no

                              Comment


                              • #30
                                Kan hende jeg har misforstått, men Futaba 9C Super STD er en 2,4gHz sender?
                                Noen spes. grun til at noen sendere har disse små sorte antennene og noen de klassiske teleskop antennene?

                                Comment

                                Working...
                                X