Unconfigured Ad

Collapse

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans Petter
    • Jul 2006
    • 242

    #211
    Lykke til med maiden ja !

    Jeg rekker ikke å få min i lufta før månedskiftet mai/ juni
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

    Comment

    • Warbirdpilot
      Administrator
      • Sep 2004
      • 2878

      #212
      Da var Maiden unnagjort og det ble en relativ hektisk og dramatisk Maiden. Fyrte opp som vanlig etter en grundig rorsjekk og alt var klart. Takeoff gikk fint og 10kg med fly fløy fint som bare det...noen trimmerunder og så blir det plutselig litt rar lyd i motoren før den sier brrrr...ZACK! og der stod den, heldigvis var i god høyde og liker opp fir en grei finale.. litt Flap nå hadde vært fint tenkte jeg og flippet bryteren til halv flap...og modellen tar nesten en halv roll 10 meter over bakken, bare den ene flapsen kom ut...å dæven tenkte mr. refleks og klarte å kompansere å få vingene rette igjen, jaja ingen vits å fjerne flapsen nå siden jeg var så lavt og flare hadde blitt påbegynt...heldigvis er denne maskinen en fryd å fly så den landet nydelig like utenfor stripekanten.

      Så da var ihvertfall første tur tatt og selv med død motor kan jeg si at denne maskinen flyr helt fint med cg på rundt 14cm. Vi får se om vi ikke kan få fikset motoren evt. satt i noe anna.
      - Håvard Glad Andreassen
      - YouTube.com/Warbirdpilot
      - facebook.com/warbirdpilot

      Comment

      • kwik
        • Oct 2010
        • 1212

        #213
        Flott at du redda den da!
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment

        • affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5877

          #214
          Du må jo ha A sert ihvertfall ....
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment

          • affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5877

            #215
            Og har jobb til deg Kwik....
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            • Wulf
              • Jun 2007
              • 2055

              #216
              Du skulle nok sjekket motor først. Dette grenser til uansvarlighet ! Noen kunne blitt drept SU....
              Balsa

              Comment

              • Warbirdpilot
                Administrator
                • Sep 2004
                • 2878

                #217
                Godt jeg er instruktør selv, ellers så hadde jeg vel brutt "loven"
                - Håvard Glad Andreassen
                - YouTube.com/Warbirdpilot
                - facebook.com/warbirdpilot

                Comment

                • bardp
                  • Nov 2010
                  • 2473

                  #218
                  Har du funnet ut hvorfor motoren stoppet?

                  Comment

                  • Warbirdpilot
                    Administrator
                    • Sep 2004
                    • 2878

                    #219
                    Nei, har ikke åpnet den å kikket, men den går ledig til et visst punkt hvor det er full stop. Har ikke spesielt peiling på motor så overlater sånt til de som kan det
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - YouTube.com/Warbirdpilot
                    - facebook.com/warbirdpilot

                    Comment

                    • affa
                      Administrator
                      • Jul 2002
                      • 5877

                      #220
                      @bardp ; guestimate på hvorfor?
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment

                      • bardp
                        • Nov 2010
                        • 2473

                        #221
                        Nei med de opplysningene som er kommet frem blir det nokk bare ren gjetning. Men en kan jo tenke seg at en ventil er løsnet eller slåt sjev.

                        Comment

                        • affa
                          Administrator
                          • Jul 2002
                          • 5877

                          #222
                          @bardp Bør man fylle olje i nippelen til bunnkassa på disse?
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment

                          • bardp
                            • Nov 2010
                            • 2473

                            #223
                            Ja det vil jeg absolutt anbefale, fyll in litt vanlig SAE 30 motorolje etter hvær tur på stripa. En bør også smøre vippetøyet fra tid til annen. Jeg pleier og legge slangen fra veivhusavluftingen inn i en nipel i forgassertuten slik at motoren drar inn overflødig olje og kvitter seg med den gjennom eksosen. Kan da kjøre med noe mindre olje i drivstoffet.

                            Comment

                            • Warbirdpilot
                              Administrator
                              • Sep 2004
                              • 2878

                              #224
                              Hmm, ikke bra...
                              Attached Files
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - YouTube.com/Warbirdpilot
                              - facebook.com/warbirdpilot

                              Comment

                              • bardp
                                • Nov 2010
                                • 2473

                                #225
                                Ja der har du revet et veivlager. Med litt flaks er det kun en ny råde som skal til. Men du får nokk demontere veiva og se hvordan veivtappen ser ut.

                                Comment

                                Working...