Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lykke til med maiden ja !

    Jeg rekker ikke å få min i lufta før månedskiftet mai/ juni
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

    Comment


    • Da var Maiden unnagjort og det ble en relativ hektisk og dramatisk Maiden. Fyrte opp som vanlig etter en grundig rorsjekk og alt var klart. Takeoff gikk fint og 10kg med fly fløy fint som bare det...noen trimmerunder og så blir det plutselig litt rar lyd i motoren før den sier brrrr...ZACK! og der stod den, heldigvis var i god høyde og liker opp fir en grei finale.. litt Flap nå hadde vært fint tenkte jeg og flippet bryteren til halv flap...og modellen tar nesten en halv roll 10 meter over bakken, bare den ene flapsen kom ut...å dæven tenkte mr. refleks og klarte å kompansere å få vingene rette igjen, jaja ingen vits å fjerne flapsen nå siden jeg var så lavt og flare hadde blitt påbegynt...heldigvis er denne maskinen en fryd å fly så den landet nydelig like utenfor stripekanten.

      Så da var ihvertfall første tur tatt og selv med død motor kan jeg si at denne maskinen flyr helt fint med cg på rundt 14cm. Vi får se om vi ikke kan få fikset motoren evt. satt i noe anna.
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • Flott at du redda den da!
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • Du må jo ha A sert ihvertfall ....
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Og har jobb til deg Kwik....
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • Du skulle nok sjekket motor først. Dette grenser til uansvarlighet ! Noen kunne blitt drept SU....
              Balsa

              Comment


              • Godt jeg er instruktør selv, ellers så hadde jeg vel brutt "loven"
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • Har du funnet ut hvorfor motoren stoppet?

                  Comment


                  • Nei, har ikke åpnet den å kikket, men den går ledig til et visst punkt hvor det er full stop. Har ikke spesielt peiling på motor så overlater sånt til de som kan det
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • @bardp ; guestimate på hvorfor?
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • Nei med de opplysningene som er kommet frem blir det nokk bare ren gjetning. Men en kan jo tenke seg at en ventil er løsnet eller slåt sjev.

                        Comment


                        • @bardp Bør man fylle olje i nippelen til bunnkassa på disse?
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • Ja det vil jeg absolutt anbefale, fyll in litt vanlig SAE 30 motorolje etter hvær tur på stripa. En bør også smøre vippetøyet fra tid til annen. Jeg pleier og legge slangen fra veivhusavluftingen inn i en nipel i forgassertuten slik at motoren drar inn overflødig olje og kvitter seg med den gjennom eksosen. Kan da kjøre med noe mindre olje i drivstoffet.

                            Comment


                            • Hmm, ikke bra...
                              Attached Files
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • Ja der har du revet et veivlager. Med litt flaks er det kun en ny råde som skal til. Men du får nokk demontere veiva og se hvordan veivtappen ser ut.

                                Comment

                                Working...
                                X