Unconfigured Ad

Collapse

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wulf
    • Jun 2007
    • 2055

    #241
    22x10 er vel i overkant på en 300? Tror jeg ville max brukt en 20x8 så motoren jobbet lett. Den hørtes litt overbelastet ut på videoen jeg ikke finner igjen? Har du laget skikkelig bafling og utlufting i cowl da?
    Laser anbefaler litt totaktsolje i veivhus og ventilarmer hver 3 brukstime
    Last edited by Wulf; 09-05-13, 22:39.
    Balsa

    Comment

    • bardp
      • Nov 2010
      • 2473

      #242
      Etter min erfaring er det bedre og bruke en tynn motorolje i veivhuset en og bruke 2t olje. Den skal nå uansett ikke blande seg med drivstffet. Med elektronisk tenning er ikke propelstørrelsen så kritisk som på en vanlig glowmotor som jerne blir for tidlig på tenninga med for stor propell.
      Last edited by bardp; 09-05-13, 22:59.

      Comment

      • kwik
        • Oct 2010
        • 1212

        #243
        Originally posted by Wulf
        22x10 er vel i overkant på en 300? Tror jeg ville max brukt en 20x8 så motoren jobbet lett. Den hørtes litt overbelastet ut på videoen jeg ikke finner igjen? Har du laget skikkelig bafling og utlufting i cowl da?
        Laser anbefaler litt totaktsolje i veivhus og ventilarmer hver 3 brukstime
        Jeg bruker Mejzlik 22x10 på min. Og det er jo en anbefalt størrelese på propellen.....Det var jo råden som brøt sund på min også.

        Akkurat der skruene skrur den fast i veiva ... Er veldig små delikate deler i aluminium.

        Overflata i råde-glidelageret på min var lysebrunt...det kan vel tyde på varmgang. Den andre rådens glidelager-overflate var blank og fin.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment

        • Warbirdpilot
          Administrator
          • Sep 2004
          • 2878

          #244
          Originally posted by Wulf
          22x10 er vel i overkant på en 300? Tror jeg ville max brukt en 20x8 så motoren jobbet lett. Den hørtes litt overbelastet ut på videoen jeg ikke finner igjen? Har du laget skikkelig bafling og utlufting i cowl da?
          Laser anbefaler litt totaktsolje i veivhus og ventilarmer hver 3 brukstime
          Ja, det kan godt være at det var for mye prop siden motoren var så "ny" så blir brukt mindre prop ved neste forsøk. Motoren er godt baflet og har godt med utlufting.
          - Håvard Glad Andreassen
          - YouTube.com/Warbirdpilot
          - facebook.com/warbirdpilot

          Comment

          • affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5877

            #245
            Hvordan er det å bruke bensin forgasser på E85? Tenkte da på de 180'ene som er bensin konvertert. De bråker dog ikke men går veldig smooth og fint så langt.
            Har montert high temp telemetri på blokka så kan følge litt med airborne nå
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            • bardp
              • Nov 2010
              • 2473

              #246
              Hvordan er det å bruke bensin forgasser på E85?
              Jeg har ikke prøvd det men inntresant om noen tester det. Kunne jo selvsakt testet det på min konverterte Saito 270 om jeg får ånden over meg og rigger den opp.

              Comment

              • affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

                #247
                Avventer ånden siden jeg kun har Saito i mange løse deler....
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment

                • oistein
                  Moderator
                  • Apr 2006
                  • 681

                  #248
                  Originally posted by affa
                  Hvordan er det å bruke bensin forgasser på E85? Tenkte da på de 180'ene som er bensin konvertert. De bråker dog ikke men går veldig smooth og fint så langt.
                  Har montert high temp telemetri på blokka så kan følge litt med airborne nå
                  Hva ligger temperaturen på egentlig? Hvor er sensoren montert?

                  Comment

                  • affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5877

                    #249
                    Det et på min Me 109 med bensin konvertert Saito 180 jeg har montert denne. Ikke testet før. Montert i firkant av sylinder med lite kjøling så får vi se tall etterhvert

                    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1368177364376.jpg
Views:	1
Size:	55.1 KB
ID:	600372
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    • oistein
                      Moderator
                      • Apr 2006
                      • 681

                      #250
                      ok,vi målte mellom kjøleribbe nærmest bunnkasse på zg20 i dag på Ola sin funtana som brukes til test. Den så ut til å stabilisere deg på 78 grader uten cowling. Temperaturen steg 15 grader etter at motoren ble stoppet. Vi testet og ut SM modellbau optisk rpm sensor. Den var super og stabil montert 10cm fra propellen. Vi får prøve å få det i lufta i morgen.

                      Comment

                      • Hans Petter
                        • Jul 2006
                        • 242

                        #251
                        Da har jeg omsider hatt maiden på min også. Den ble fløyet med rik blanding. Brukte 20x10 propell som virker som det var akkurat passe. Jeg skal gjøre noen små justeringer på flyet så blir dette helt topp. Utrolig snill i landingen til tross for vekta. Ble litt uheldig med filmingen men det blir flere anledinger
                        Hans Petter Ytterbø
                        Trondheim

                        RCRCM; Strega F3F
                        RCRCM; E-Typhoon
                        RCRCM; Predator V1 F3F
                        Wildflug; MDM Fox
                        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                        ESM; Seafury m/ MVVS 40
                        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                        ESM Seafury m/ OS FT-300
                        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                        Comment

                        • Warbirdpilot
                          Administrator
                          • Sep 2004
                          • 2878

                          #252
                          Grattis, jeg venter fortsatt på deler til saito'n
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - YouTube.com/Warbirdpilot
                          - facebook.com/warbirdpilot

                          Comment

                          • Snickar´n
                            • Aug 2013
                            • 17

                            #253
                            Hej Hans-Petter.

                            Jag har samma motor som du och funderar på att köpa mig en ESM Sea Fury. Lite orolig för det här med motorn, hur mycket breddade du din motorkåpa? Har du någon bild på kåpan bakifrån vid anslutningen till kroppen?


                            Originally posted by Hans Petter
                            Da begynner flyet å ta form. Det er bare smådetaljer igjen. Prøvde meg på litt weathering på kroppen og høyderoret. Ble ganske fornøyd med resultatet.[ATTACH=CONFIG]65466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65467[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65468[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65470[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65471[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65472[/ATTACH]

                            Comment

                            • Hans Petter
                              • Jul 2006
                              • 242

                              #254
                              Hei Snickar´n !

                              Fornuftig motorvalg. Jeg er meget fornøyd med min som starter svært lett. Mer enn nok motorkraft. Man flyr i skalhahastighet på halv gass. Jeg breddet ut cowling ca. 20mm oppe og nede slik at cowlingen dermed er litt oval. Dette vises omtrent ikke. Det gjør også at man får mere luft forbi motor. Jeg skal få tatt et bilde som jeg poster ikveld
                              Hans Petter Ytterbø
                              Trondheim

                              RCRCM; Strega F3F
                              RCRCM; E-Typhoon
                              RCRCM; Predator V1 F3F
                              Wildflug; MDM Fox
                              CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                              Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                              ESM; Seafury m/ MVVS 40
                              ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                              ESM Seafury m/ OS FT-300
                              + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                              Comment

                              • Hans Petter
                                • Jul 2006
                                • 242

                                #255
                                Her et bilde av modifiserte cowling på flyet
                                Click image for larger version

Name:	20130815_220435.jpg
Views:	1
Size:	265.3 KB
ID:	602838
                                Hans Petter Ytterbø
                                Trondheim

                                RCRCM; Strega F3F
                                RCRCM; E-Typhoon
                                RCRCM; Predator V1 F3F
                                Wildflug; MDM Fox
                                CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                                Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                                ESM; Seafury m/ MVVS 40
                                ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                                ESM Seafury m/ OS FT-300
                                + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                                Comment

                                Working...