Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
22x10 er vel i overkant på en 300? Tror jeg ville max brukt en 20x8 så motoren jobbet lett. Den hørtes litt overbelastet ut på videoen jeg ikke finner igjen? Har du laget skikkelig bafling og utlufting i cowl da?
Laser anbefaler litt totaktsolje i veivhus og ventilarmer hver 3 brukstime
Etter min erfaring er det bedre og bruke en tynn motorolje i veivhuset en og bruke 2t olje. Den skal nå uansett ikke blande seg med drivstffet. Med elektronisk tenning er ikke propelstørrelsen så kritisk som på en vanlig glowmotor som jerne blir for tidlig på tenninga med for stor propell.
22x10 er vel i overkant på en 300? Tror jeg ville max brukt en 20x8 så motoren jobbet lett. Den hørtes litt overbelastet ut på videoen jeg ikke finner igjen? Har du laget skikkelig bafling og utlufting i cowl da?
Jeg bruker Mejzlik 22x10 på min. Og det er jo en anbefalt størrelese på propellen.....Det var jo råden som brøt sund på min også.
Akkurat der skruene skrur den fast i veiva ... Er veldig små delikate deler i aluminium.
Overflata i råde-glidelageret på min var lysebrunt...det kan vel tyde på varmgang. Den andre rådens glidelager-overflate var blank og fin.
Ja, det kan godt være at det var for mye prop siden motoren var så "ny" så blir brukt mindre prop ved neste forsøk. Motoren er godt baflet og har godt med utlufting.
Hvordan er det å bruke bensin forgasser på E85? Tenkte da på de 180'ene som er bensin konvertert. De bråker dog ikke men går veldig smooth og fint så langt.
Har montert high temp telemetri på blokka så kan følge litt med airborne nå
Har montert high temp telemetri på blokka så kan følge litt med airborne nå
Hva ligger temperaturen på egentlig? Hvor er sensoren montert?
Det et på min Me 109 med bensin konvertert Saito 180 jeg har montert denne. Ikke testet før. Montert i firkant av sylinder med lite kjøling så får vi se tall etterhvert
ok,vi målte mellom kjøleribbe nærmest bunnkasse på zg20 i dag på Ola sin funtana som brukes til test. Den så ut til å stabilisere deg på 78 grader uten cowling. Temperaturen steg 15 grader etter at motoren ble stoppet. Vi testet og ut SM modellbau optisk rpm sensor. Den var super og stabil montert 10cm fra propellen. Vi får prøve å få det i lufta i morgen.
Da har jeg omsider hatt maiden på min også. Den ble fløyet med rik blanding. Brukte 20x10 propell som virker som det var akkurat passe. Jeg skal gjøre noen små justeringer på flyet så blir dette helt topp. Utrolig snill i landingen til tross for vekta. Ble litt uheldig med filmingen men det blir flere anledinger
Hans Petter Ytterbø
Trondheim
RCRCM; Strega F3F
RCRCM; E-Typhoon
RCRCM; Predator V1 F3F
Wildflug; MDM Fox
CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
ESM; Seafury m/ MVVS 40
ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
ESM Seafury m/ OS FT-300
+ en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...
Jag har samma motor som du och funderar på att köpa mig en ESM Sea Fury. Lite orolig för det här med motorn, hur mycket breddade du din motorkåpa? Har du någon bild på kåpan bakifrån vid anslutningen till kroppen?
Originally posted by Hans Petter
Da begynner flyet å ta form. Det er bare smådetaljer igjen. Prøvde meg på litt weathering på kroppen og høyderoret. Ble ganske fornøyd med resultatet.[ATTACH=CONFIG]65466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65467[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65468[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65469[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65470[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65471[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65472[/ATTACH]
Fornuftig motorvalg. Jeg er meget fornøyd med min som starter svært lett. Mer enn nok motorkraft. Man flyr i skalhahastighet på halv gass. Jeg breddet ut cowling ca. 20mm oppe og nede slik at cowlingen dermed er litt oval. Dette vises omtrent ikke. Det gjør også at man får mere luft forbi motor. Jeg skal få tatt et bilde som jeg poster ikveld
Hans Petter Ytterbø
Trondheim
RCRCM; Strega F3F
RCRCM; E-Typhoon
RCRCM; Predator V1 F3F
Wildflug; MDM Fox
CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
ESM; Seafury m/ MVVS 40
ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
ESM Seafury m/ OS FT-300
+ en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment