Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blev ju helt OK. Tack så mycket.

    Comment


    • Det ble jo en stor og staselig Wårbørd med flott lyd. Blir nesten flaut for oss andre å starte opp 2-taktere fra nå av.

      hehe.

      Må visst gå gjennom flyparken og bytte ut motorer nå. Det jeg lurer litt på er hvor mye rpm man ville fått med en FG-84 i Vaillyen.

      Kompromisset er jo;

      -Få motoren inn i cowlingen.
      -Bør gi minst, MINST 5700 rpm med Mejzlik 24x10 og Vailly Fan

      Hmmmm.
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment


      • Den FG-84´en fristet meg også (til Vailly FW-190)! Men så har jeg en GT-80 liggende!

        Hmmmm.
        Øyvind Fjeld

        "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

        Comment


        • Knut Eriksen hadde en 84 i sin Corsair så antar han har noen tall. Kan sjekke med han

          Håvard fikk 5400 med min Saito 450 som er bensin konvertert med Biela 22*10 treblader og 84' har litt mer volum og antar den er ennå sprekere
          Last edited by affa; 16-08-13, 15:55.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • Originally posted by affa View Post
            Håvard fikk 5400 med min Saito 450 som er bensin konvertert med Biela 22*10 treblader og 84' har litt mer volum og antar den er ennå sprekere
            Jøss. Jeg får 6700 rpm på FG-57 med en Mejzlik 22x10 toblader.

            Nå er jeg langtfra noen ekspert men ville jo trodd at man kunne fått omtrent det samme eller
            mere med en 24x10 toblader på en FG-84.

            Og at det da datt 2-300 rpm med Vailly Fan påmontert, og den da ble sterk nok for en Heavy Metall Warbird.
            Last edited by kwik; 16-08-13, 19:50.
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • 4 mnd på å skru fra hverandre og få deler og 1 time å skru sammen igjen, klar for ny innkjøring.
              Attached Files
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • Da er ny motor på plass og gjenstår bare å koble opp throttle og gløding.

                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • Steike ! Det der blir tøfft. Det blir ihverfall nok power

                  Hva gjør du med eksosen ? Keleo leverer eksosanlegg til disse motorene også
                  Hans Petter Ytterbø
                  Trondheim

                  RCRCM; Strega F3F
                  RCRCM; E-Typhoon
                  RCRCM; Predator V1 F3F
                  Wildflug; MDM Fox
                  CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                  Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                  ESM; Seafury m/ MVVS 40
                  ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                  ESM Seafury m/ OS FT-300
                  + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                  Comment


                  • Originally posted by Hans Petter View Post
                    Steike ! Det der blir tøfft. Det blir ihverfall nok power

                    Hva gjør du med eksosen ? Keleo leverer eksosanlegg til disse motorene også
                    Ja, keleo er på vei, men tenkte jeg må fyre maskineriet og se allikevel, håper på oppstart i morgen..
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • Da er motor snart på plass igjen etter omfattende service og ombygging hos Rune. Blir spennede med oppstart av denne til helgen, kanskje og testflight om jeg blir ferdig.
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • Lykke til, til helgen da, Håvard !
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • Der var 400'n på plass å klar for nye tokt, får håpe det blir bra fly vær til helgen
                          Her på vestlandet har det regnet i evigheter nå, jeg vil oxo fly til helgen. Jaja får vel bygge litt heller da.
                          Husk å skru ut stopperen for gasser tønna litt, den var ikke tilgjengelig der jeg hadde montert den under testen.

                          Lykke til.

                          Comment


                          • Og da er motor fått testkjørt seg. Den gikk nydelig Rune, tusen takk for glimrende ombygging....men steike å tørst den er, 500cc gikk unna på 5 minutter med mye gange rett over tomgang Blir korte flyturer i starten.

                            Click image for larger version

Name:	2014-01-11 15.38.45.jpg
Views:	1
Size:	92.6 KB
ID:	605770

                            Ikke fått flydd den ennå da jeg ikke har nøkkelen til bommen på stripa for hånda akkurat nå Men men...

                            En liten video, lyden blir ikke riktig på video, den låter mye bedre i virkligheten. Enjoy
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • Hei,

                              Ser veldig bra ut Lykke til med testingen Håvard !
                              Mvh
                              Totto Dahle
                              www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                              Medlem Agder Modellflyklubb

                              Comment

                              Working...
                              X