Unconfigured Ad

Collapse

Aeroworks mustang 50cc P-51D....montering

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #76 Unapproved
    Smart
    Dette skal jeg gjøre i kveld

    Comment

    • Guest

      #77 Unapproved
      Sjekk dette bygget. Drop-tankene fungerer som lufttanker til retracten, men dette er bare en liten del av alt han har gjort (sjekk infoen under)

      Click image for larger version

Name:	P51%209.jpg
Views:	1
Size:	50.9 KB
ID:	592965


      Litt info her: Discussion Awesome Iowa P-51 - FlyingGiants
      Last edited by Guest; 17-09-12, 16:55.

      Comment

      • kwik
        • Oct 2010
        • 1212

        #78
        Se der ja, han begynner å tenke som en warbird-mann.

        Når den dagen kommer at du gleder deg over å se flyet komme inn lavt, og legger seg over på siden for å vise fram godsakene, ja da er det gjort. Da er du fortapt.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment

        • Guest

          #79 Unapproved
          Nå ja........nå tar du i når det gjelder meg hvertfall

          Comment

          • affa
            Administrator
            • Jul 2002
            • 5878

            #80
            Re: Aeroworks mustang 50cc P-51D....montering

            Er du klar eller? Glær mæ te video

            Mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            • Guest

              #81 Unapproved
              Tja.....jeg er vel klar, men jeg har ikke noe eksos enda
              Akkurat nå står den ved siden av en 42% på kjøkkenet

              Comment

              • Guest

                #82 Unapproved
                Ha ha, trodde dere den var klar nå???

                Men den står fortsatt i kjøkkenkroken........litt mere skrukkete enn sist jeg fotograferte den, så jeg får nok gå på med jernet
                Har ikke hørt en dritt fra keleo ang når eksosen blir sendt eller er sendt. Får sende en mail

                Men for å si det sånn så er det ikke noe stress for min del.......
                Last edited by Guest; 24-09-12, 20:22.

                Comment

                • affa
                  Administrator
                  • Jul 2002
                  • 5878

                  #83
                  Originally posted by anders e
                  Ha ha, trodde dere den var klar nå???Men for å si det sånn så er det ikke noe stress for min del.......
                  Haha, nærvøs nå?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  • Guest

                    #84 Unapproved
                    Nei, nærvøs er jeg ikke...........ikke for å fly den, men kanskje for at understell ikke skal komme ut til landing. Hater å reparere vet du Men tror dette går fint jeg
                    Jammen hadde jeg ikke en 23x8 mejzlik jeg kan sette på til maiden. Blir 2-blader under bli-kjent turene.

                    Comment

                    • ole.foll
                      • Apr 2005
                      • 1043

                      #85
                      Har du failsafe på retract'n? Vurderer å kjøpe det til min. Dings som løser ut understellet hvis trykket faller til ett forhåndsinnstilt nivå. Kjekt å ha, ialfalll hvis det er noe luftlekasjer. =)
                      Ole Kr Follstad

                      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                      EF Extra 300 60"
                      EF Extra 300 104" Eme120
                      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                      ESM Bearcat, NGH 38cc
                      Phoenix p51D Mustang, Dle55
                      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                      Hangar 9 Piper cub 1\4
                      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                      Comment

                      • Guest

                        #86 Unapproved
                        Nei det har jeg ikke, men det var jo smart.
                        Hvor får du kjøpt det?

                        Comment

                        • ole.foll
                          • Apr 2005
                          • 1043

                          #87
                          Originally posted by anders e
                          Nei det har jeg ikke, men det var jo smart.
                          Hvor får du kjøpt det?
                          Fant det her iallfall:
                          Gear System Failsafe | Global Jet Club
                          Ole Kr Follstad

                          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                          EF Extra 300 60"
                          EF Extra 300 104" Eme120
                          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                          ESM Bearcat, NGH 38cc
                          Phoenix p51D Mustang, Dle55
                          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                          Hangar 9 Piper cub 1\4
                          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                          Comment

                          • affa
                            Administrator
                            • Jul 2002
                            • 5878

                            #88
                            Re: Aeroworks mustang 50cc P-51D....montering

                            Smart, men ennå en ting som kan ryke og lekke? Med en ekstrem modell ville jeg kanskje vurdert det men hittil har jeg aldri hatt behovet og har etterhvert flydd endel modeller med opptrekkbare understell.

                            Mvh
                            Alf
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            • Morten
                              • Apr 2002
                              • 386

                              #89
                              Enig med Alf,
                              Har selv fløyet mange hundre turer med turbinfly uten store problemer med lekkasje i undertsell, det viktigste er at du er nøye når du monterer skjøter og sammenkoblinger så det ikke er lekkasje der, ellers er det viktig å smøre opp luftsylindrene og luftsystemet med tynn lube som forhindrer at O-ringer bla. inni sylindrene blir tørre, dett kan ellers lett føre til lekkasje.



                              Denne luben er bra:
                              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                              Comment

                              • thomas.kjolstad
                                • Mar 2011
                                • 1247

                                #90
                                Aeroworks mustang 50cc P-51D....montering

                                Originally posted by anders e
                                Nei, nærvøs er jeg ikke...........ikke for å fly den, men kanskje for at understell ikke skal komme ut til landing. Hater å reparere vet du Men tror dette går fint jeg
                                Jammen hadde jeg ikke en 23x8 mejzlik jeg kan sette på til maiden. Blir 2-blader under bli-kjent turene.
                                Fins det ikke retracts systemer med luft som fungerer motsatt. Når/hvis systemet feiler, lekkasje eller slange hopper o.l. Går hjulene automatisk ut. Altså den bruker luft til å holde hjulene opp og når den mister trykket kommer hjulene ned. må jo være det sikreste.

                                Comment

                                Working...