Unconfigured Ad

Collapse

Sbach 342 Pilot Rc 40%

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#181 Unapproved
    Det var bra jobba.

Comment

• Tertitten
      • Dec 2007
      • 3014

Måtte jo gjøre noe. Og frustrasjon for ikke å få flydd er rimelig stor nå, så har stresset på for å ha den klar til i dag. Men nå er det det jæ..... være som snart gjør meg sprø
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Det ser likar ut nå Terje. Det er litt grått og trist nå men det regner ikke. Om noen timer skal sola dukke opp og står det...
        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

Comment

• Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

Da er`n friskemeldt Fikk virkelig testet den i dag. Motor fungerer helt hundre nå, nesten for kald 93g er det meste jeg har målt i dag.(etter landing)
          så baflinga fungerte vertfall Jeg må gjøre litt med luftinntaket under spinner`n, for nå ser jeg ikke justerskruene til gasser`n, og det går nok greit å ta det vekk igjen ,siden ikke tempen går høyere nå.
          Ellers må jeg si att denne var utrolig artig å fly. Skikkelig stabil, men samtidig veldig respons på rora. Skal kanskje forsøke å flytte CG litt bakover. den dykker litt på rygg og jeg vil også forsøke å få litt mer utslag på høyderor, slik at jeg kan holde den litt bedere i harrier.Den vil gjerne litt mye fremover i alfa, selv med fulle stikke.
          Nei, dette var skikkelig moro, må bare få fullrost denne sier bare " løp å kjøp"............
          Attached Files
          Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

Comment

• alflovvold
            • Sep 2009
            • 5527

Grattis ja, dette var fint å se på. Fin, enorm modell! Rå lyd fra motor, virker som det er godt med ekstra krefter..

http://www.youtube.com/watch?v=9je3pZQUvmI&feature=youtube_gdata_player
            Last edited by alflovvold; 12-06-11, 09:28.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Razzle
              • Jan 2004
              • 266

Gratulerer Terje.
              Da ser det ut som du har fått kneblet dette temperaturtrollet, å bra er det. Skal bygge litt mer baffling i dag så får vi se.
              Mulig jeg må sprette opp buken noe mer, litt lite kvadrat på varmluft ut åpningene kanskje.
              Du har også funnet ut det samme som jeg, Sbachen er utrolig behagelig å fly, å snill å ha med å gjøre.

Halvard

Comment

• Guest

#187 Unapproved
                Dette så bra ut. Så du var ganske lavt i hover også
                Grattis igjen.

Comment

• Tertitten
                  • Dec 2007
                  • 3014

Da er både fly og motor friskemeldt Flyet har det vel egentlig aldri vert noe feil på, bare det med bafling av motor som egentlig har mest med motor å gjøre.
                  Motoren fungerer bra nå, hadde 2 turer og ca 30 min flyving i går. Flyr greit 15 min på vær tank, og da er jeg ikke på limmitten på tanken.
                  Det som gjenstår motormessig er å finne den rette trottelkurva, sliter litt med å få ett jevt trotteldrag, men nermer meg nå. har brukt trottelkurveoppsettet, men falt tilbake til å bare bruke expo, ble bedre det.
                  Temperaturen holder seg bra nå. målte 98-99 på den varmeste i går, og da var den "brukt" litt.
                  Ellers er 170`n en rå motor i dette flyet, plenty med eskape power, lettstartet, og nå etter bafling og nogenlunde justert, går den nå reint og lynkjapp på trottel.
                  Flyet i seg selv er en drøm å fly snill som ett lam i harrier og landinger, kan nesten ta den vertikalt ned for landing om det er liitt
                  motvind, er helt rå her.
                  Samtidig er den veldig kjapp i rollraten, og kan handteres som en acrokjerre for den som kan ratte litt mer en det jeg kan.
                  Knivegg har aldri jeg vert noe reser på, men det klarer jeg med denne, sakte også

Vekta stoppet på 18.3 kg, tom.tank.

Så kort oppsumert:
                  +++: Flott å se på,enkel å montere,som en trainer å fly, 3D kjerre om du ønsker det,med DLE 170 har du plenty power.
                  - - - : Dårlig halehjulsoppsett.Kunne vert tykkere bensinslanger, jeg har skiftet ut de orginale.

Så løp å kjøp
                  Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

Comment

• Tertitten
                    • Dec 2007
                    • 3014

Skryt til Elefun

I forige innlegg nevnte jeg att halejulsopplegget var noe svakt. Her røk selve hjulet første dagen , så sprakk karbon i selve opphenget.
                    Reklamerte på dette i går ettermidag. I dag sender Elefun meg ettt nytt, og har brakt problematikken videre til fabrikken.
                    Jeg skal nå teste dette videre for å se om det kunne vert noe feil på det som fulgte med.

Topp service
                    Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

Comment

• ronnynorge
                      • Jan 2008
                      • 1231

Gratulerer. Ser meget bra ut dette. Bra bafflingen virket. Viser nok engang det trengs på disse modellene. Bra service fra elefun.
                      Ronny Andreassen
                      Sunndal/Vinnu
                      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                      3DHs 33" EPP
                      JR 9303 2,4

Comment

• Razzle
                        • Jan 2004
                        • 266

[QUOTE=Tertitten;284232]Skryt til Elefun

I forige innlegg nevnte jeg att halejulsopplegget var noe svakt. Her røk selve hjulet første dagen , så sprakk karbon i selve opphenget.
                        Reklamerte på dette i går ettermidag. I dag sender Elefun meg ettt nytt, og har brakt problematikken videre til fabrikken.
                        Jeg skal nå teste dette videre for å se om det kunne vert noe feil på det som fulgte med.

Jeg bygde om halejulopphenget før jeg før jeg tok flyet i bruk, syntes det var dårlige greier. Lagde lengre hylse og aksel til svingtappen da den var altfor kort. det ble for stor belastning på carbondelen i opplagringen. dette ser ut til å funke nå, har ikke hatt problemer med dette så langt.

Halvard

Comment

• Tertitten
                          • Dec 2007
                          • 3014

Originally posted by Razzle

Jeg bygde om halejulopphenget før jeg før jeg tok flyet i bruk, syntes det var dårlige greier. Lagde lengre hylse og aksel til svingtappen da den var altfor kort. det ble for stor belastning på carbondelen i opplagringen. dette ser ut til å funke nå, har ikke hatt problemer med dette så langt.

Halvard
                          Kan du legge ut ett bilde av moddifiseringa di?
                          Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

Comment

• Razzle
                            • Jan 2004
                            • 266

Originally posted by Tertitten
                            Kan du legge ut ett bilde av moddifiseringa di?
                            Skal prøve å få tatt noen bilder i kveld.

Comment

• Tertitten
                              • Dec 2007
                              • 3014

Da var nytt understell i postkassa allerede i går

Har modifisert litt og satt på litt større støtteskiver. satte i foringer og bruker en vanlig bolt istede for org.bolten som var for kort når skivene kom på.
                              Bilde til høyere viser hvordan "razzle "modifiserte sitt.
                              Attached Files
                              Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

Comment

• Razzle
                                • Jan 2004
                                • 266

Originally posted by Tertitten
                                Da var nytt understell i postkassa allerede i går

Har modifisert litt og satt på litt større støtteskiver. satte i foringer og bruker en vanlig bolt istede for org.bolten som var for kort når skivene kom på.
                                Bilde til høyere viser hvordan "razzle "modifiserte sitt.
                                Det som har messingfarge på min er laget av bronse. Den består av en hylse med en flens som vises på undersiden av carbonbraketten, flensen har samme diam. som bredden på carbonbraketten. Hylsa har ca samme diam. som hullet i carb.braketten
                                og er gjenget et stykke oppover tilsv. tykkelsen på carb.braketten og skiva på oversiden. Denne skiva har samme diam. som flensen under og er gjenget så den passer til hylsa, dermed kan hylsa klemmes fast i carbonbraketten. Hylsa er boret innvendig med Ø-4,1 mm bor. Svingtappen som er festet til alugaffelen har 4 mm diam. med M-4 gjenger et stykke på toppen slik at en M-4 låse- mutter får plass. Den hvite skiva mellom alugaffelen og hylseflensen er en nylonskive.
                                Dette funker bra for meg, men et aksialkulelager som Tertitten forslo hadde nok fungert utmerket, iallefall til fuktighet og rust
                                hadde fått jobbet med det en stund.

Comment

Working...