Vi har medlemsmøte i morgen, hvor dette hovedsak. Håper flere av medlemmene har lest igjennom dette med litt kritiske øyne og tør å si ifra.
Nevnte min skepsis til dette forslaget på forrige møte og fikk da kommentarene "det er jo bare å gå over nytt fly (7-25kg) å godkjenne det hvis det tilfredsstiller kravene" og når jeg nevnte dette med opplæring og fly opp til bevis var kommentarene at "alle har flydd så mye på simulator på forhånd at instruktør knapt behøver å gjøre annet enn å være tilstede under testen".
Vel det skal gjennomføres teoretisk opplæring, og en person har vel ikke lov å ta opp en modell over 1/1,5kg på egen hånd før "Bevis A" er tatt, all flyving før det må tas sammen med instruktør. Dette blir det rekruttering av!!!?#%&#
Også er det all papirflyt som følger med dette, går vel 2mnd fra man ønsker en modell godkjent til man endelig kan fly den..
Så regner dessverre med og mot min vilje at det meste i regelverket vil ønskes velkommen av vår klubb
Nevnte min skepsis til dette forslaget på forrige møte og fikk da kommentarene "det er jo bare å gå over nytt fly (7-25kg) å godkjenne det hvis det tilfredsstiller kravene" og når jeg nevnte dette med opplæring og fly opp til bevis var kommentarene at "alle har flydd så mye på simulator på forhånd at instruktør knapt behøver å gjøre annet enn å være tilstede under testen".
Vel det skal gjennomføres teoretisk opplæring, og en person har vel ikke lov å ta opp en modell over 1/1,5kg på egen hånd før "Bevis A" er tatt, all flyving før det må tas sammen med instruktør. Dette blir det rekruttering av!!!?#%&#
Også er det all papirflyt som følger med dette, går vel 2mnd fra man ønsker en modell godkjent til man endelig kan fly den..
Så regner dessverre med og mot min vilje at det meste i regelverket vil ønskes velkommen av vår klubb

Comment