Unconfigured Ad

Collapse

60/90-size elektrisk Edge 540.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Hadde jeg visst dette da jeg skulle handle hadde jeg kjøpt The World Models Velox II i stedet fra Elefun. Bildene av flyet på siden til butikken der jeg kjøpte Edge'n viser faktisk et annet fly. Jeg skrev ned de forskjellene jeg har oppdaget på anmeldelsen som jeg linket til over.

Hjelper nok ikke å forandre tyngepunkt. Hvis jeg prøver å peke kroppen naturlig rett går det jo nedover da vingene vil dytte nedover. Man legger stort sett ikke merke til at den henger litt med halen bortsett fra når man flyr rett forbi uten krumspring. Det er snakk om et par grader. Tror luftmotstanden er betraktelig større da buken bremser litt.

Den er littegrann nesetung nå, og jeg liker det bra sånn foreløpig. Da blir den heller ikke haletung når jeg stapper kameraet i cockpit. Må bare lage et kamerafeste i tynn aluminium når jeg har tid.

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Flyet mitt har fått unge.
      Attached Files

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

er det en depron versjom. evt har du tegning og hvilken motor tenker du å bruke
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• Niklas
          • Sep 2003
          • 899

http://www.ultramicro.no/Newwebshop.asp?cat=10# / http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=66 tror det er denne jeg :P

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

ok. må se nermere på den
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
              • Feb 2004
              • 4601

Det er den, ja. En kamerat hadde en i reserve og jeg fikk kjøpe den. Det gikk fort å bygge. Jeg brukte karbonfiberi tillegg til kryssfiner i vingebjelken og den er betydelig stivere enn flyet til kameraten min.

Flyshowet foregår nå, men det regner og jeg er ikke i form til å gå ut og filme i regnet. Blir garantert syk da.

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Har flydd litt nå. I forigårs fløy jeg i 15 minutter med mye full throttle + 1 minutt landing. Timeren pep ved 15 minutt og jeg begynte med en gang å fly rolig. Da jeg hadde landet viste den 16 minutt. Jeg prøvde å utlade batteriet til 3V/celle ved 3 A før lading for å sjekke kapasitet og fikk 168 i det ene batteriet og 223 mAh i det andre. Ved opplading stappa jeg inn 4021 mAh i det ene batteriet og 4073 mAh i det andre. Ikke verst!

I dag fløy jeg igjen. Det var en del vind i dag som kom på tvers av line, over hangarene og det skapte en del problemer. Jeg lå i en sving i enden av line, og kom ned under takhøyde på hangaren og da døde løftet. Skummelt!!!! Det gikk bra etter litt hektisk sideror og mye power. Det var en del moro for det. Jeg fløy rett opp og snap-rollet til det sluttet å gå oppover og da begynte det å snurre idiotisk fort rundt. slapp opp med en gang for det så ut som om flyet kom til å dette fra hverandre. Prøvde å hovre også i litt høyde og det går på et vis men den dytter ikke nok luft til å hovre komfortabelt med denne propelleren. 18x8 er nok bedre for hovring. En gang jeg tok low-pass og trakk opp i enden så ble flyet plutselig kasta til side og halen loggra på vei rett opp fordi vinden slo over hangartaket.

Loggring, ja. Syns flyet har kort halemoment. Vingen er jo montert lengre bak enn skala tilsier (og mye lengre bak enn bildet på eska) og den er ustabil i yaw.

Vurderte å prøve en 18x10 eller 17x12 prop i dag men gadd liksom ikke å bytte på plassen. Får prøvehjemme og måle strømtrekk og sånt først.

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

Så da klarer du å fly gjennom Nordic to ganger på pakka før lading... Høres ikke galt ut det der! Bortsett fra at maskinen ikke er bygd for Nordic da.
                  Med to batteri-oppsett bør du altså ha en god laaaang flysøndag på stripa med lader og en depron-dings attåt.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

Ja. Det er trivelig flytid.

Her er noen bilder fra i dag. en kamerat er sinnsykt god til å ta bilder og har et Canon EOS 10D kamera med noen voldsomme objektiver. Det ene er av kameraten min sin Ultramicro Edge 540.

Her er et stort bilde:
                    Attached Files

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Ble akkurat ferdig å lade ett batteri. Jeg brukte 2322 på 12 minutters flytid pluss en liten demonstrasjon av flyet i hagen min for naboen når jeg kom hjem.

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

Bra, da er jeg nærmere valget på nye LiPo-er selv
                        Bruker EOS10D selv, men alt for sjelden siden jeg står bak spakene så ofte jeg kan. Et OK kamera...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

I dag lagde jeg et kamerafeste som plasserer videokameraet i cockpit. Prøvde å fly inne på fllstasjonen med kameraet montert for å teste hvordan den ekstra vekten og det mer bakpå tyngdepunktet påvirker flyet. Det gikk fint. Skal lage en film neste gang.

Et bilde:
                          Attached Files

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Bilder av kamerafestet.

Comment

• tyor
                              • Mar 2005
                              • 9757

tøft får du til å styre kameraet med en servo?
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

Frsky taranis 9+
                              + diverse små ting

Comment

• tahustvedt
                                • Feb 2004
                                • 4601

Må starte videoopptak eller foto-sekvens før jeg lukker canopy. Det er dette kameraet jeg har brukt når jeg har filmet tidligere. Det kan også ta bilder med noen sekunders mellomrom til minnekortet er fullt. Jeg har plass til nesten 15 minutter med video på høyeste kvalitet (640x480 30 fps).

Comment

Working...