Unconfigured Ad

Collapse

60/90-size elektrisk Edge 540.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Jeg har tenkt å sette den sammen i løpet av denne uka.

Jobber du i forsvaret?

Comment

• tfagermoen
      • Feb 2005
      • 315

Ja, se din inboks for Private Meldinger.
      Terje Fagermoen
      Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
      Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

Comment

• canuck
        • Sep 2005
        • 110

Hvordan går det med Veloxen? Har du hatt tid til å få den ferdig enda? Gleder meg til å se hva du synes - spesielt i forhold til Seagullen.

Ellers interessant lesing (og videoer!).
        Are Barstad

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Jeg har lekt med et nytt helikopter i det siste og har ikke satt sammen Velox'en helt enda. Jeg må lage et motorfeste til den først. Ellers har jeg alt jeg trenger.

Har fått nye batterier også. I tillegg til de gamle 4S 4000 mAh pakkene har jeg nå også 2 stk Poly Quest 4S 2500 mAh som burde gi 3D ytelse i Veloxen og 12 minutter flytid. Alle 4 pakkene bruker også i helikopteret mitt så det passer bra.

Comment

• canuck
            • Sep 2005
            • 110

Da blir det nok ikke lenge! Håper det går greit men du har såpass mye erfaring allerede at jeg tviler på at det blir opp til tilfeldigheter

Det var forresten jeg som sendte e-mail ang. Edgen i dag men det er uheldig at jeg er så langt unna. Jeg har sett på en Extra 2X2 fra composite-arc med en Hacker C-50 motor/controller Combo http://www.composite-arf.com/ar/Product?861002.

Selv om 2X2en er ganske mye tyngre en Veloxen går det nok også med elektro men til en høyere pris. Jeg har sendt en e-mail forespørsel til Geir (den Norske reppen), så da får vi se.
            Are Barstad

Comment

• canuck
              • Sep 2005
              • 110

Hvilket helikopter har du lekt med forresten? Bilde(r)?
              Are Barstad

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Helikopteret er et Ikarus Eco 8. Jeg har fått justert og modifisert litt, og den går som en rakett nå. Gjør tic-toc uten problem. Har litt lyst på digitale servoer til swashplata, men det får vente.

Den Extraen ser heftig ut. En litt annen klasse enn mine fly. Jeg har det problemet at jeg hele tiden forandrer hva jeg interesserer meg mest for, og skifter mellom fly og helikopter selv om jeg er midt i et prosjekt. Skal nok få i gang Velox'en snart.

Nå begynner det å bli vanskelig å få tid til å fly. Det er bare et kort vindu etter arbeid at man kan fly i ukedagene fordi det blir fort mørkt, og det er hvis været klaffer. Noe det sjeldent gjør her.
                Attached Files

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6936

canuck: Ta en titt på Actro hvis du skal ha elektro i en 2x2... Kanskje det holder med 40, evt 60. Da slipper du alt bråket fra Hacker med girkasse...

Noen tall fra Actro 40-5 med 10S LiPo målt av en kar i Sverige som kan sakene:

18x11 APC: 7100 RPM / 56A
                  20x10 APC: 6250 RPM / 67A

OAK flyr Hangar9 Showtime med Actro 40-5. Kanskje han har noen inputs? Den er også bra til Funtana90. Jeg skal selv bruke 40-5 i 2x2 F3A, men har vært nødt å legge det litt på is pga mye prosjekter...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• canuck
                    • Sep 2005
                    • 110

Modellen har et el motor option kit som har bulkheads for både Plettenberg Xta 25-13 og Hackeren, men dataen på actroen som du foreslo joo ser veldig bra ut (se illustrasjon nedenfor).

Instruction manualen (nedlastbar hos www.composite-arf.com) har faktisk detaljerte bilder for el motor installasjon. Dette er veldig fristende... Vidoene til Tor Arne har overbevist meg om at det er godt mulig å fly til og med IMAC med elektro.

Flyet fra composite-arf koster faktisk ikke mer enn ca. 3900 NOK og motor plus kontroller (actro) ligger rett i overkant av 4000 NOK (plus moms sikkert...).

Nei, det er ikke meg... men et bilde av modellen jeg snakker om.

Are Barstad

Comment

• Yul_brünner
                      • Sep 2004
                      • 249

Ser jaggu ut som Even Birkeland!!
                      Joachim

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Kommer de modellene ferdig lakkert?

Jeg har veldig sansen for Extra 260.

Comment

• canuck
                          • Sep 2005
                          • 110

Ja, de er ferdig lakkert og du har valg mellom flere farger/themes.

Her kan du se noen forskjellige builds: http://www.composite-arf.co.uk/Builds.htm

Jeg jobbet forresten på helikoptere selv mange år siden - i 1989 tror jeg... på Hughes 500 "crime stopper" version (med 4-bladers halerotor) som selvsending næringsdrivende avionics technician i Canada.

Are
                          Are Barstad

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Originally posted by joo
                            canuck: Ta en titt på Actro hvis du skal ha elektro i en 2x2... Kanskje det holder med 40, evt 60. Da slipper du alt bråket fra Hacker med girkasse...

Noen tall fra Actro 40-5 med 10S LiPo målt av en kar i Sverige som kan sakene:

18x11 APC: 7100 RPM / 56A
                            20x10 APC: 6250 RPM / 67A

OAK flyr Hangar9 Showtime med Actro 40-5. Kanskje han har noen inputs? Den er også bra til Funtana90. Jeg skal selv bruke 40-5 i 2x2 F3A, men har vært nødt å legge det litt på is pga mye prosjekter...
                            Jeg syns Cyclon er interessante motorer. Ser at Celtic-Griffin har Cyclon i menyen men hjemmesiden deres fungerer bare halvveis. Har de slutta å føre Hyperion produkter?

Comment

• joo
                              MFN Skribent
                              • Nov 2002
                              • 6936

canuck: Det var råbillig for det flyet! Nesten så jeg ble frista...
                              Jeg sparer for tida til et litt heftigere seilfly (25-30k... blir nok sluttsummen) så jeg får nøye meg med å elektrifisere Onyx i vinter. Actroen (40-5) er på plass (fra Thorbjørn&Kåre), ESC (Jeti 90ADV) er på tur via Griffin og batterier fra FlightPower (10S5000) dukker nok opp før vi tar av på påske-isen neste år. KoolFlight UBEC`s trenger jeg plutselig 3-4 til av Og så håper jeg at karbon-propellere blir mulig å få tak i i rett dimensjon snart, tester viser at APC sine ikke klarer med Actroen uten å flagre!

tahustvedt: Jeg har nylig vært hos Griffin og sikla uhemmet på Cyklon-motorene han har fått inn. Bare min ufattelige viljestyrke (og tomme bankkonto) hindret meg i å ta med hjem en "Elite" for test i en elektroseiler... Er allerede et par av F3A-flygerne her til lands som lager oppsett med Cyklon i nesa. Griffin er oppegående, men pga flytting og ymse andre omstendigheter er dessverre ikke web-siden fullstendig. Kan trøste med at Ken og en god hjelper jobber hardt med oppdatert side som kommer opp og gå om noen uker. En kjapp mail gir nok svar.
                              Han har Hyperion på lager, henta 4-5 Hyperion-produkter der nylig.

Håper dere kommer i gang med drømmeprosjektene i god tid til å få dem ferdige og får fløyet mye i 2006, jeg har i alle fall booka inn enhver ledig fritids-slot med tanke på å (om mulig) fly enda mer neste år

Happy landings og få med dere noen av alle happenings sammen med andre trivelige piloter i vårt lange land.
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• canuck
                                • Sep 2005
                                • 110

Tilbudet jeg fikk var faktisk på 5900,- for flyet så litt mer enn det jeg først antok, men det er for prototype lakkering som er mye finere (og dyrere) enn ellers.
                                Jeg kommer nok fremdeles til å kjøpe den men tror wobblefaktoren i knæra mine blir mye mindre på et litt billigere fly siden jeg ikke er så erfaren enda.

Så jeg bestilte en mye rimeligere Fliton Extra 330S fra Griffin. Den er veldig populær og har vært brukt mye med AXI 4130/16 motorer. Flyet kan være her allerede om 2-3 uker. Jeg begynner et nytt thread med installasjonen og byggingen når jeg har alt her og legger opp noen bilder underveis.

Here er den: http://www.celtic-griffin.com/model.php?id=131

Are Barstad

Comment

Working...