Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex 450, alt du trenger å vite!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by andfug View Post
    Vil bare komme med en liten OPS!! vet ikke om det sagt før men.
    De siste 4 bomene jeg har fått i carbon fra elefun har vist seg og være sprøe,
    1 har knekt i lufa ved en liten oppbremsing samt
    2 har knekt ved landing tatt med seg blader og nå siste gangen swash plate og
    1 har knekt helt inne ved feste til bommen.

    Vær OPS.... kan bli dyrt.

    hehe

    Anders
    Og etter ett par stykker har du ikke vurdert alu?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • Vel synes ikke akuratt de er så mye bedre, etter jeg begynnte og bruke carbon ble det et helt annet helli, mye stivere over hele samt st hele ramma er også forsterket.
      selv kjører jeg med carbon i nedre del på ramma og glassfiber som det er i v2 på toppen. En veldig bra sammensettning.
      Må vært noe med det siste ladningen av bommer de har fått??

      Comment


      • Og det var Alignbommer? Jeg har en som til og med har overlevd et par krasjer

        Comment


        • Har som dere ser en T-rex450 seV2 og bruker KongPower 2200mah 25c batterier samt et par 20c 2100mah Align batterier og har en flytid på ca. 5 minutter før jeg må ned for landing. Da får jeg inn ca 1500 når jeg lader. Er ikke det fryktelig kort flytid med tanke på hvor mye som er igjen på pakken (600 -700 mah igjen)? En skal vel ikke tømme batteriene så mye heller kanskje? Har ikke Bec instalert, kjører rett fra Esc.

          Mvh Monkey
          Thunder Tiger 50 Titan
          Align T-rex 450 SE V2
          Spectrum DX7

          Comment


          • 1680 mah = 80% og max for Align pakkene, 1760 for KP. Dette er grensen for hva som er sunt. Align pakkene hadde jeg ikke tøyd, så langt har ikke deres pakker tålt det særlig godt.
            KP tåler vel litt mer men jeg hadde ikke gått over 1760 selvom KP sier man kan.

            Comment


            • Originally posted by Tintin View Post
              Og det var Alignbommer? Jeg har en som til og med har overlevd et par krasjer
              Samme her, den førte jeg prøvde hadde jeg sikket i 6mnd utalige besøk i bakken.
              husker ikke helt når jeg fikk disse men ha det litt i bakhode!!

              Comment


              • Originally posted by Tintin View Post
                1680 mah = 80% og max for Align pakkene, 1760 for KP. Dette er grensen for hva som er sunt. Align pakkene hadde jeg ikke tøyd, så langt har ikke deres pakker tålt det særlig godt.
                KP tåler vel litt mer men jeg hadde ikke gått over 1760 selvom KP sier man kan.
                Okay,men ser at mange monterer bec i sine helikoptere, er dette noe som anbefales å gjøre, eller går det fint uten? Man får kanskje litt lengre flytid om man regulerer ned litt? Har bestilt meg ny motor nå, scorpion 450, blir morsomt å se om det blir noe forandring i forhold til Align sin 430.

                Mvh Monkey
                Thunder Tiger 50 Titan
                Align T-rex 450 SE V2
                Spectrum DX7

                Comment


                • En separat bec påvirker ikke flytid. Det brukes kun for å sikre mottakeren separat strøm.
                  Hadde en i 450n før men fjernet den under en ombygging (oppbygging..) Har ikke hatt bruk for det så langt på de mindre. På større helier med flere celler er det mer vanlig.
                  Om du har problemer med at den innebygde ikke leverer nok strøm eller kutter så kan det selvsagt være en ide. Ellers er det for meg bare ekstra vekt...

                  Comment


                  • For en knalltråd! Helt fersk på heli, men har kjøpt en 450 V2 og kan mye allerede før den er i hus
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • Halen har til nå virka ganske nervøs, men har endelig fått korta inn skikkelig på gyrokabelen. Hatt den bunta opp.
                      Det gjorde underverker! Nå sitter halen som støpt, og jeg kunne også nullstille trimmen jeg hadde satt for at den ikke skulle gli mot den ene siden.

                      Vil anbefale de som sliter med "stressa" hale å prøve det samme.
                      Honeybee CP 2

                      Comment


                      • Du skal aldri bruke trim i HH.......

                        Comment


                        • Det gjorde hvertfall halen mer stabil før jeg korta den inn. Har ikke endra på noe mer før jeg gjorde det.
                          Honeybee CP 2

                          Comment


                          • Har oppdatert de to første sidene, siden det meste var utdatert. Ska prøve å få lagt de fleste produktene inn i Reviews her, så folk kan gjøre seg opp en mening.
                            Morten Smøraas

                            Comment


                            • Tail Telly

                              På min 450SE V2 Tail Telly la jeg merke til at jeg nå kan bevege den sidelengs slik at den nesten kommer 35% utenfor beltet...
                              Innerdelen er løs i Tail Telly slik at ytterdelen beveger seg sidelengs...
                              Skal det være slik.. Oppdaget det etter at beltet røk etter kun 5 batterier..
                              Er den ødelagt, hvor kan jeg kjøpe ny, kan ikke finne det noen plass.

                              Item #108 på tegning 404 - File or directory not found.
                              - T-rex 450SE V2
                              Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                              - Twister Medevac
                              - Big Lama

                              Comment


                              • Den delen der er jo et lager satt inne i en liten sylinder. Enten har lageret som sitter inne i sylinderen der gått i stykker, eller kanskje lageret bare har løsnet. Jeg hadde bare prøvd å ta vekk det hjulet der og prøvd uten. Ev bestilt denne delen neste gang du bestiller deg reservedeler eller noe.
                                Honeybee CP 2

                                Comment

                                Working...
                                X