Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har i dag fått hjelp til å få hull til vingerøret i isoporen. Brukte en varmluftpistol og varmet røret. Så skrudde det innover i etapper med varming i mellom. Fikk da ett hull som passet perfekt til røret med minimalt med slark. Laget en styrepinne i bakkant også er den limt sammen.
Har tillpasset vingen til kroppen. Neste blir å skjære ut hjullukene fra dekslet som skal sitte under vingenog beginne å tenke på hvordan understellet skal løses. Blir å bruke elektrisk understell. Hadde sikkert vært enklere å lagt inn til ledninger til understellet før jeg limte sammen vingen,men var så vanskelig å få målt ut nøyaktig hvor understellet havner.
Forhåpentligvis ligger andre enden av de innlimte servoledningene under de kryssene som produsenten har tegnet opp på vingen.
Etter litt skjæring med kniven, fant jeg igjen andre enden på servoledningene. Produsenten hadde bommet litt med markeringene så ble litt nervøs en stund her da er det bare å måle ut hvor jeg vil ha servoene og skjære ut så jeg kan få limt inn fester. Tror jeg gjør det som det er på de fleste arf. Lager en luke som servoen sitter fast i også lime inn en ramme i vingen som jeg kan feste den luka i. Tror jeg har noe sånt ferdig i plast liggende også
Servolokk felt ned og på plass. Ble litt merker i balsaen da det var utrolig seigt å skjære gjennom limet som er brukt til planking av vingen. Men det finnes så mye fin sparkel i dag så
Prøver meg på glassin av stabb og høyderor. Men detta var itte enkelt. Blir lett bobler og skrukker i duken. Får se hvordan det blir når det er tørt, om det bare er å rive av. Kan si så mye som att det er stor fare for att det blir solartex på hovedvingen
Hmmm, ikke lett å si hva som gikk skeis men glasset et helt fly i sommer og likte svært godt å rulle ut med Biltema små skum ruller. Lett å få lagt alt nedpå samt blir ikke mye overflødig. Bruker West System epoxy og det kreves litt tørketid men da veldig fin å slipe. Grovpusset først og la et syltynt lag nr to, utynnet med ca 15% aceton. Fin finish
jeg brukte z-poxy finishing resin. prøvde etter tips å bruke spraylim for å feste duken først. men det ble bare rot. brukte bare plastkort for å dra ut epoxyen. se om jeg prøver på nytt med rull først i stedet.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Jeg har testa begge dine versjoner men for meg er rull klart vinneren. Hell en tynn stripe med epoxy langs flaten og spre ut mot kantene slik at du har kontroll på duken slik at den ikke strekkes og hoper seg opp ett sted
Tok stab og det ene høyderoret i går. Tok det andre høyderoret nå og det ble mye bedre en det første. Så lærer nok etterhvert. Brukte også ett mykere kort nå enn i går, og da var det mye enklere å dra ut epoxyen uten å skrukke eller trekke for hardt i duken.
Jeg bruker biltema sin laminerings epoxy. Blir bra resultat ned skumgummi rullen deres. På små dobbelt krumede områder stryker jeg på med en liten flat pensel Plastkortmetoden har jeg skrinlagt.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment