Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg sendte faktisk en mail og takka for at han ordna opp etter at varene kom, men så oppdaga jeg dette i dag. Jeg syns jeg har vært ekstremt tålmodig. Jeg har ikke noe imot forsinkelser, men når han ignorerer meg, og attpåtil gir meg skylden så går han for langt.
Hvor dypt kommer helt an på hvor lange fresene er og hvor stor Z/spindel er før det stanger i noe. Setter du på lengre verktøy så reduserer du samtidig tilgjengelig vandring i Z-aksen fordi du må jo klare å løfte verktøyet over emnet.
Disse har 19 mm lange skjær som er ganske langt, men det finnes lengre. http://cgi.ebay.com/1-4-4-Flute-Squa...QQcmdZViewItem Man bør helst unngå at stammen går mot emnet når man freser fordi det bla kan skape problemer med sponfjerning dersom det er et dypt spor for eksempel, og det produserer og en del varme som gir dårligere finish der den gnisser. Det går uansett som regel bra da. Jeg pleier å frese bort rundt der jeg skal frese først når jeg skal frese dype spor så sponet har en vei å fly.
Det finnes freser som har tynnere stamme enn skjær, men det er ekstremt vanskelig å få tak i. Man bør bruke freser med så korte skjær som mulig i forhold til jobben man skal gjøre fordi lange skjær gjør verktøyet svakere.
Man får vel handle noe skjæreverktøy også etterhvert, men jeg er litt usikker på hva som brukes til hva.
Og f.eks hva brukes til og frese en fin kule el.l?
Radiefreser finnes i alle størrelser. jo større fres jo finere finish blir det uten å frese veldig tett. Du finner mange på den samme Ebay-sjappa jeg linket til i sted. Ball end mill kalles de.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment