Unconfigured Ad

Collapse

Hjemmelaget CNC-router

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegabond
    • Jun 2006
    • 1921

Det blir bra dette! Hvor kjøpte du den alu platen der ?

Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Worldofcnc.com. Har jaga fyren i over to måneder for å få det jeg bestilte. Det andre jeg bestilte har ikke kommet enda. Det kommer i en separat pakke sier han.

Comment

• Vegabond
        • Jun 2006
        • 1921

Stemmer det, blir vel kanskje ikke så du handler der noe mer? har du bestilt mye fra han før?

Mvh Robert.
        ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
        ~Min Cnc byggetråd #2~
        ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• tahustvedt
          • Feb 2004
          • 4601

Har handla fra han fire-fem ganger før. Dette var siste gangen.

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

I dag fikk jeg resten av ordren.

Nå skal jeg ut og fly 1/3 Cub.

Comment

• Guest

#411 Unapproved
              Det er bra ting dukker opp. Jeg har bestilt ferdig maskinerte skruer for nesten en kvart formue fra ham, og ser helst at de kommer!

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Den nærmer seg ferdig nå. Det gjenstår å lodde kablene til X-motor og X-brytere, samt å skru sammen styringsboksen. Når maskina er i gang skal jeg line den opp og lime en aluminiumsplate på bordplata som jeg freser plan for å få et best mulig anlegg for profilbordet.

Til dere som ikke har bygd ferdig enda... jeg håper dere liker å lodde.
                Attached Files

Comment

• Vegabond
                  • Jun 2006
                  • 1921

Lodde er gøy det så lenge det ikke er mye dritt på lederne.

Blir vel bra maskina di igjen Tor Arne. Må få mange bilder ifra alle vinkler når du er ferdig

Hvordan setter man opp alle skinnene i alle retninger for og få alt 100% rett i forhold til hverandre?, finnes det noe kjuvtriks?

Mvh Robert.
                  ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                  ~Min Cnc byggetråd #2~
                  ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

Bilder.

Er det bare jeg som har problem met at "Behandle vedlegg" ikke alltid er tilgjengelig når jeg skal skrive svar på en tråd?
                    Attached Files

Comment

• Vegabond
                      • Jun 2006
                      • 1921

Nice

Jeg har ikke noe problem med og legge til pdf filer i allefall, men har opplevd det før når du nevner det, men ikke ofte.

Mvh Robert.
                      ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~

~Min Cnc byggetråd #1~
                      ~Min Cnc byggetråd #2~
                      ~Min Cnc byggetråd #3~

Comment

• tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

Jeg får betydelig lavere hastighet på X med den nye skruen. Jeg burde ha kjøpt skrue med 10 mm stigning i stedet for 5. Svarte! Får bare 133 mm/s nå i rapid og den freser ikke med mer enn 100 mm/s, og det er helt på grensen. Jeg skal prøve å sette en av de små 1 Nm-motorene på X i stedet. Den typen klarer 170 mm/s på Y med 5 mm stigning og høy preload.

Vurderer også å bytte til Gecko G540.

Comment

• tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

Ferdig(ish). Seks M4-bolter holder profilbordet fast. Jeg testet også kjølesystemet. Det funker, men det blir litt høy flow, så jeg må prøve å lage mindre hull i dysa eller satse på at det blir bra når jeg får strømforsyningen til pumpa. Kjører kun på et 7 cellers Ni-CD batteri nå for å teste. En liten Festo-kran oppe på Z-aksen åpner og lukker for kjølevæske.

Det er lov å le av hastighetsplata på Z-aksen. Det var sent på natta da jeg lagde den i fjor en gang og jeg ble så irritert over feilen at jeg bare monterte den.
                          Attached Files

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

Jeg målte planheten til bordet. Den er noen tidelers mikrometer ujevn. Haha. Tror jeg godkjenner det.

Comment

• tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

Jeg oppdaget akkurat at Marchant Dice (www.worldofcnc.com) jugde om meg og ordren min på www.cnczone.com. Jeg ble forbanna og skrev min versjon av historien: http://cnczone.com/forums/showthread.php?p=586057

Comment

• busengdal
                                • Mar 2009
                                • 10

Originally posted by tahustvedt
                                Jeg oppdaget akkurat at Marchant Dice (www.worldofcnc.com) jugde om meg og ordren min på www.cnczone.com. Jeg ble forbanna og skrev min versjon av historien: http://cnczone.com/forums/showthread.php?p=586057
                                jeg har også bestilt ifra "kevin"
                                noen uker gikk og jeg fikk ikke noe, skulle til og sende ham en e-post men fekk en først ifra han.. da hadde han fått pakken i retur av en eller anna grunn..
                                han var grei nok til og sende pakken igjen uten ekstra kostnad! som er kjempe bra mtp at pakken hadde en vekt på nesten 20 kg...

tror ikke du må irritere deg mer på kevin, har en følelse av han har det ganske så travelt i england.. tror han driver et metal "verksted" og cnc dele-produksjon på siden..
                                jeg har troa på at kevin kan gjøre bra handel, men til tider blir det tungt for han når han får flere klager og han roter til ordrer og personer..

men for all del jeg forstår at du blir sinna og irritert når han tuller med dine bestillinger,
                                jeg selv blir fly forbanna om jeg ikke får ting som planlagt..

engelsk folk generelt er svært greie og ha med og gjøre imo
                                om du er hyggelig mot dem så er dei hyggelig tilbake...
                                send han en mail når alt har ordnet seg og si takk for en god handel selv om den var noe turbulent her og der.. da blir han glad og forbedrer sin arbeidsinnsats.. og du kommer til og få bedre service neste gang du bestiller deler ifra han..

så langt jeg vet, er han den eneste som har så stort utvalg av deler til hobby cnc.. + at han kan lage til custom deler til deg (lengder og dreie arbeid)

ting tar tid

Comment

Working...