Jeg glemte å si at det funker veldig bra å smøre med rødsprit når man freser plexiglass. Da kan man jobbe på små områder uten a detoverophetes.
Unconfigured Ad
Collapse
Hjemmelaget CNC-router
Collapse
X
-
-
Heisan og takk for tippset. Skal lage meg nye verktøybaner med 0,25mm kutt og kjøre på 3500mm/min og 15000 rpm på spindelen. håper det fungerer. Skal ha en flaske rødsprit for handen.
Skal fikse noen bilder og kanskje en videosnutt etter hvert.T-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
Raptor 90se (solgt)
Extra 300 . (kontainer mat)
Mini funtana ( Peis varme )
Protech Cessna 182Comment
-
T-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 90se (solgt)
-
i dag prøvde jeg å skru opp spenningen på strømforsyningen til litt under 29 V. Nå kunne jeg planfrese bordplata på 10000 mm/minutt (167 mm/s). Sinnsykt! Jeg skrudde ned til 9000 (150 mm/s) for å ha litt å gå på så jeg ikke kjører den for fort noen gang. :P
Det går unna nå. Skal prøve å frese aluminium senere i høyere hastighet.Comment
-
-
-
Mer leking. Jeg ville prøve å frese skikkelig grovt. Først prøvde jeg 6 mm dybde i aluminium. Det gikk bra men den dro Z-aksen litt ned. Så prøvde jeg 3 mm dybde og freste gjennom en 6 mm plate i bare to omganger og på bare noen sekunder hadde jeg frest et 30x30 mm stort hull i plata. Turtallet er tilpasset hastigheten. Jeg freser med 59mm/s matehastighet her.
Comment
-
Hei.
Må si jeg begynner å få litt hekta på cnc igjen nå :P er jo kurrant til nesten alt
Mvh Robert.Last edited by Vegabond; 16-01-09, 21:01.Comment
-
Last edited by Ullteppet; 16-01-09, 19:09.T-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 90se (solgt)
-
Kjørte på 59 mm/s og ~13000 rpm i videoen. Er konge! Når jeg får smøre/kjølesystemet oppe og gå slipper jeg stå og glo på mens den jobber.Comment
-
hvilke steppere bruker du ? amp volt, pitch på skruene osv?
vet det står tidligere i tråden, men det er så mange sider å lete gjennom
Når jeg kjører fort (60mm/sec) har mach3 en tendes til å runde av hjørner. hvordan blir man kvitt det problemetT-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 90se (solgt)
-
For å unngå at den runder av hjørner nevneverdig må man enten kjøre med høy akselerasjon eller sette den opp til å stoppe ved vinkler over en viss vinkel i general config. Sistnevnte løsning gjør at maskina rykker av og til.
Jeg kjører med akselerasjon på 1700 mm/s/s nå. Jeg kan sikkert øke akselerasjonen litt til når jeg monterer 32V strømforsyning. Nå kjører jeg på 28V og har satt fasestrømmen til 2,5 A på alle akser.
Stepperene er noen fra Bergan.se. 1,2 Nm på X og 1 Nm på Y og Z. 10 mm pitch på X-skruen og 5 på Y og Z.Comment
-
Mine steppere er oppgitt til 640 oz/in. noen som vet hvordan man regner det om til Nm?
Kjører stepperene mine på 38V 4A, men klarer ikke høyere akselerasjon en 800mm/s/s og hastighet på 4000mm/min uten at den kan finne på miste stepp eller at motoren jammer..
har du satt noen verdier i feltene for puls delay i motorconfig mach3 ?T-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 90se (solgt)
-
640 OZ/in er det samme som 4,3NmComment
-
Nå har jeg vært igjennom så og si alle trådene om cnc og jeg finner ikke igjen ett innlegg hvor en forhandler sa de solgte ferdige maskiner . mener det var en rc forhandler men er ikke sikker . Jeg tror en ferdig maskin er tingen for meg . Noen som kan gi et tips om hvilen sjappe det var ?Falcon
-------------------------------------------
Morten Rolfsen
Kristiansund
Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
-------------------------------------------Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment