Unconfigured Ad

Collapse

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

    #181
    Da jeg forstod det slik at all vekt må frem har jeg lage et batteribrett under motoren og forhåpentlig så trenger jeg ikke så veldig mye bly i nesa
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

    Comment

    • affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5878

      #182
      Vi glær oss
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment

      • Warbirdpilot
        Administrator
        • Sep 2004
        • 2878

        #183
        Ny hylle på plass, denne skal ha masse bly og tenningsanlegget på seg. Og så har den fått gummidemping
        Attached Files
        - Håvard Glad Andreassen
        - YouTube.com/Warbirdpilot
        - facebook.com/warbirdpilot

        Comment

        • Hans Petter
          • Jul 2006
          • 242

          #184
          Iom at jeg har fuelmotor på min Seafury så tør jeg ikke å plassere mottagerbatteri fremme oppå/ under motor.
          Hans Petter Ytterbø
          Trondheim

          RCRCM; Strega F3F
          RCRCM; E-Typhoon
          RCRCM; Predator V1 F3F
          Wildflug; MDM Fox
          CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
          Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
          ESM; Seafury m/ MVVS 40
          ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
          ESM Seafury m/ OS FT-300
          + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

          Comment

          • kwik
            • Oct 2010
            • 1212

            #185
            Jeg lærte forresten noe nytt av Glenn om Saito FG-36 og FG-57 angående choking.

            Dersom man bruker tønne-funksjonen må man først gi full gass, så dra ut tønna.

            Å dra ut tønna først, og så gi gass funker ikke.

            Jeg setter tommeln over åpninga, da. Hver gang den har stått en stund viser det seg at å sette tommeln over, og så bruke startern virker hver gang, men den må tørnes noen ganger for å dra fram bensinen. Når bensinen er der, tenner den straks.

            Deretter kommer den gjerne umiddelbart resten av dagen.
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment

            • Warbirdpilot
              Administrator
              • Sep 2004
              • 2878

              #186
              Da har jeg fått plundret litt med det som skal være foran brannveggen. Fått forlengere på hovednåla og choke, denne motoren må ha choke om man skal klare å starte med hånda. Har å laget en forlenget trakt til forgasseren for å ikke ha sølet inne i cowlingen. Så nå nærmer det seg, skal ha litt bafling også.

              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1366018487547.jpg
Views:	1
Size:	50.9 KB
ID:	599898
              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1366018506185.jpg
Views:	1
Size:	38.2 KB
ID:	599899
              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1366018516762.jpg
Views:	1
Size:	40.9 KB
ID:	599900
              - Håvard Glad Andreassen
              - YouTube.com/Warbirdpilot
              - facebook.com/warbirdpilot

              Comment

              • Hans Petter
                • Jul 2006
                • 242

                #187
                Ser meget bra ut Håvard. Jeg er spent på hva slags vekt du havner på

                Jeg ser på forumet på rcuniverse at det påstås at innfallsvinkel på vingen er feil på dette flyet. Flere har målt og bekreftet dette. Man må regne med å fly med litt nedovertrim på høyderoret.
                Hans Petter Ytterbø
                Trondheim

                RCRCM; Strega F3F
                RCRCM; E-Typhoon
                RCRCM; Predator V1 F3F
                Wildflug; MDM Fox
                CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                ESM; Seafury m/ MVVS 40
                ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                ESM Seafury m/ OS FT-300
                + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                Comment

                • Warbirdpilot
                  Administrator
                  • Sep 2004
                  • 2878

                  #188
                  Da er flyet klart til motortesting... Har fått skrudd fast et par solide klumper med bly, i alt 750 gram, men tror jeg klarer meg med 500 gram da sån det er nå er cg cirka på 12 cm. Skal gjøre en mer nøyaktig måling i morgen når vinge er skrudd på.

                  Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1366121329361.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	599924

                  Cowling festet og 4" spinner med biela 22x12 prøvemontert. Har og lim inn bafle for motor.
                  Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1366121390212.jpg
Views:	1
Size:	85.7 KB
ID:	599926
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - YouTube.com/Warbirdpilot
                  - facebook.com/warbirdpilot

                  Comment

                  • Wulf
                    • Jun 2007
                    • 2055

                    #189
                    Tror den propellen blir i største laget kanskje ?
                    Balsa

                    Comment

                    • Warbirdpilot
                      Administrator
                      • Sep 2004
                      • 2878

                      #190
                      Ja du har nok rett, men tenkte vi skulle prøve og se hva jeg fikk av turtall..
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - YouTube.com/Warbirdpilot
                      - facebook.com/warbirdpilot

                      Comment

                      • Wulf
                        • Jun 2007
                        • 2055

                        #191
                        Tipper på 4-5000 Opm.Langt unna turtallet motoren yter sitt beste. Har 20 x8 trebladet på Laser300 og det funker bra. Nå er nok Saitoen noe sprekere men tror den skal få slite Alf her med 22x12 og 3000 Opm

                        http://www.youtube.com/watch?feature...v=zPn3BE0Fc5Q#!
                        Last edited by Wulf; 16-04-13, 16:04.
                        Balsa

                        Comment

                        • Warbirdpilot
                          Administrator
                          • Sep 2004
                          • 2878

                          #192
                          Nja, saito er ganske sprekt har jeg funni ut etter at min 170r3 drar en 19x8 på 6600 så om jeg får rundt 6500 på bakken med denne er jeg fornøyd. Vi får se i morra....
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - YouTube.com/Warbirdpilot
                          - facebook.com/warbirdpilot

                          Comment

                          • affa
                            Administrator
                            • Jul 2002
                            • 5878

                            #193
                            Originally posted by Wulf
                            Tror den propellen blir i største laget kanskje ?
                            Er en Saito vet du Wulf, en Saito!!
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            • Wulf
                              • Jun 2007
                              • 2055

                              #194
                              Originally posted by affa
                              Er en Saito vet du Wulf, en Saito!!
                              Ellers har du det bra ?
                              Balsa

                              Comment

                              • Wulf
                                • Jun 2007
                                • 2055

                                #195
                                Ja. Jeg tør vedde halehjulsbraketten til Alf at den kommer til å slite, og kanskje gå varm og for-tenne. En tommelfinger-regel er at man går ned en tomme på diameter og vridning nå en monterer 3 blad kontra 2 blad.
                                Balsa

                                Comment

                                Working...