Originally posted by Magnus21
Unconfigured Ad
Collapse
Hjemmelaget CNC-router
Collapse
X
-
-
Jeg har nå prøvd å koble det opp i henhold til koblingsskjemaet på bergan.se for å prøvekjøre motorene med Mach 3. Jeg får ikke Y- og Z-motoren til å gå i det hele tatt, og X-motoren går litt av og til når den ikke burde gå, men holder seg stort sett i ro. De synger bare svakt. Alle motorene holder fast som bare det. Jeg har fulgt manualen til Mach men den går ut ifra at alt fungerer med en gang.
EDIT:
Fant ut av det. Min feil. Jeg hadde satt feil pinner til step og dir i menyen. Oops. Nå snurrer det fint.Last edited by tahustvedt; 06-08-07, 17:23.Comment
-
Hva slags instillinger har du under ports and pins i Config menyen?
Under motor outputs må du velge hvilke pinner som skal styre hvilke motorer, og hvilken port.
Legger ved et screenshot som jeg brukte på den game maskinen om det kan være til hjelp.
jeg brukte bare paralellkabelen som jojje sendte med pakken jeg kjøpte, og fikk gang på alle axene med disse instillengene.
Lykke til
Mvh
CoryComment
-
Jepp, jeg fant ut av det.Hadde satt feil pinner.
Konge! Nå må jeg forte meg å få tak i materialer.Comment
-
Disse burde være bra til en Z-akse: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...tchlink:top:us
Hadde jeg ikke allerede kjøpt noen andre så skulle jeg kanskje kjøpt et par sånne.Comment
-
Det må jeg kjøpe. Jeg tenkte å prøve forsterka slanger med slangeklemmer først.
Delene skal jeg feste med skruer og klemmer i bordet tenker jeg. Jeg tror jeg kommer til å lage noen jigger for vanlige jobber.Last edited by tahustvedt; 07-08-07, 21:36.Comment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment